Hoogeveen zondag ongeslagen naar halve finale

31 december 2022 16:15

Gerjo Stegeman

DEDEMSVAART – Titelhouder Hoogeveen zondag heeft zich probleemloos geplaatst voor de halve finale van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi. Net als afgelopen dinsdag tijdens de 1e ronde werden alle wedstrijden gewonnen. De doelcijfers waren deze keer wel wat minder, maar echt in de problemen kwam de ploeg van trainer Nico Haak nooit.

Protos_Weering_30-12-2022_1_Groot.JPG

In de eerste wedstrijd was Bruchterveld de tegenstander. Justin Benjamins opende al snel de score, waarna Jim Veltmaat de score verder uitbreidde. Bruchterveld hield hierna de gelederen goed gesloten. De doelpuntenmachine van Hoogeveen stokte. Eindstand: 2-0.

Tegen Mariënberg een zelfde soort scenario. Via twee treffer van Jim Veltmaat kwam Hoogeveen snel op een 2-0 voorsprong. Daar bleef het lange tijd bij, totdat Noah Schuurman in de slotfase de derde treffer scoorde. Doelman Renzo Hemmes hield ook in dit duel zijn doel schoon.

Voor het eerst op achterstand

Tegen SC Rouveen kon Hoogeveen vervolgens een plek in de halve finale al veilig stellen. Voor de tegenstander was het de laatste wedstrijd van de avond. Men had op dat moment zes punten. Voor eerst deze jaargang kwam Hoogeveen op achterstand. Het was Milan Smit die fraai de score opende. Hoogeveen niet van de wijs en in een mum van tijd stond het via twee treffers van Levon van Dijk weer op voorsprong. Hoogeveen leek vervolgens uit te lopen naar een grote score via treffers van Jim Veltmaat en Noah Schuurman. Hier bleef het echter uiteindelijk ook bij. Eindstand: 4-1.

In het slotduel tegen EMMS stond er voor Hoogeveen niets meer op het spel. De ploeg uit Slagharen had nog een kleine kans om als nummer twee te eindigen. Hoogeveen gaf echter geen cadeautjes weg en kwam via Noah Schuurman al snel op voorsprong. Vlak daarna was het echter oud-Hoogevener Sebastian Kleinheerenbrink die de stand weer gelijk trok. Even leek er een stunt in de maak toen Maurice Kosse EMMS op voorsprong bracht. Net als tegen Rouveen repareerde Hoogeveen de achterstand snel en werd het via Tom Heerkes en Jim Veltmaat 4-2. Het slotakkoord kwam nog wel op naam van EMMS. Maurice Kosse bepaalde de eindstand op 4-3.

Halve finale

Naast Hoogeveen plaatste ook Rouveen zich voor de halve finale. Maandag speelt Hoogeveen zondag opnieuw in De Citadel in Dedemsvaart. Het treft dan ook Hoogeveen zaterdag dat in Dalen als beste nummer drie eindigde. Andere tegenstanders zijn Achilles 1894, Rolder Boys en De Weide.

Bekijk hier de foto's van Martin van Dijk >>

Bron: www.vvhoogeveen.nl