Hoogeveen zaterdag knokt zich naar volgende ronde

28 december 2022 16:15

Gerjo Stegeman

ERICA – Nadat de eerste twee wedstrijden werden verloren leek het dinsdagavond een kansloze missie te worden voor Hoogeveen zaterdag tijdens de 1e ronde van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi. Men knokte zich echter terug en won de laatste twee wedstrijden. Dat was voldoende voor een plek in de kwartfinale.

Hoogeveen_zaterdag_Protos_Weering.jpg

Tijdens de laatste editie was Hoogeveen zaterdag heel dicht bij de finaledag, maar strandde het in de tussenronde. Ook nu zijn de verwachtingen hoog gespannen, aangezien de ploeg tijdens de Hoogeveense Cup ook een goede indruk maakte.

Vorm van de dag

De vorm van de dag is echter ook bepalend voor succes en die leek er in Erica in eerste instantie niet te zijn. Tegen Twedo gebeurde er in de eerste wedstrijd van de avond lange tijd niets. Hoogeveen was iets dreigender, maar het was Sander Boer die in de slotfase de enige en winnende treffer scoorde in het voordeel van de ploeg uit Nieuw-Amsterdam.

In de tweede wedstrijd was tweevoudig toernooiwinnaar SC Erica de tegenstander. Via Pelle de Vries kwamen de Ericanen al snel op voorsprong. Hoogeveen werd nauwelijks gevaarlijk en moest toezien hoe opnieuw De Vries de wedstrijd vlak voor tijd definitief beslist.

Tegen Bargeres kreeg Hoogeveen ineens de geest al ontsnapte het in de beginfase twee keer. Uiteindelijk was het Jan ten Cate die de score opende. Vlak voor tijd maakte Zifyon Djababoe het karwei vervolgens af, al maakte Raymond de Groot het nog even spannend.

Controle

In de laatste wedstrijd moest er gewonnen worden van SVV’04 dat twee punten meer had. Hoogeveen controleerde vanaf het begin de wedstrijd en kwam via Marcel Linthorst al snel op voorsprong. Ruben de Haas maakte vervolgens 2-0 van en opnieuw Linthorst zorgde voor de 3-0 eindstand. Dat was voldoende voor de tweede plaats in de poule.

Vrijdagavond speelt Hoogeveen zaterdag in sporthal ’t Grootveld in Dalen. Hardenberg’85, Protos, Dalen en Gramsbergen zijn dan de tegenstanders.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: