Vertrouwenspersoon

VV Hoogeveen wil een veilige voetbalvereniging zijn, waar iedereen met plezier voetbalt en zich thuis voelt. Dat betekent dat we met elkaar binnen de vereniging er alles aan moeten doen om zaken als treiteren en pesten, agressie en geweld, discriminatie, seksuele intimidatie en andere ongewenste omgangsvormen zoveel mogelijk te voorkomen. Wij zijn er voor leden, vrijwilligers, ouders en trainers.

Ongewenst gedrag komt overal voor en kan dus, helaas, ook binnen onze vereniging voorkomen. Wat voor de één misschien een grapje is, kan voor de ander een ongewenste omgangsvorm zijn. Het mooiste zou zijn dat degene direct wordt aangesproken op het gedrag dat als ongewenst wordt ervaren. Dat blijkt in de praktijk niet altijd even makkelijk. Gevoelens van onmacht, schaamte, woede of wat dan ook kunnen reden zijn dat het slachtoffer zich niet uitspreekt en er dus mee rond blijft lopen.

In zulke gevallen is het goed om bij een persoon terecht te kunnen die vertrouwelijk handelt. Een persoon die luistert en die niets doet zonder eerst te overleggen met degene die de melding heeft gedaan. Samen met deze persoon wordt in gesprekken gezocht naar een passende oplossing.
Het is van belang dat het bestuur en/of de vrijwilliger de melder te allen tijde op de mogelijkheid wijst om de vertrouwenspersoon in te schakelen. Indien in eerste instantie een bestuurslid of andere vrijwilliger door de melder wordt benaderd, kan op verzoek van de betrokkenen de vertrouwenspersoon worden ingeschakeld.

Het bestuur van Hoogeveen heeft Age Spaan aangesteld als vertrouwenspersoon.
Voor vragen, opmerkingen, informatie en advies is hij bereikbaar via onderstaande contactgegevens. In onderling overleg stemt hij samen af welke vorm van contact uw voorkeur heeft.
Het spreekt voor zich dat alle vragen vertrouwelijk behandeld worden. VV Hoogeveen wil met het aanstellen van een vertrouwenspersoon zorg dragen voor het tot stand brengen van deze veilige omgeving, zowel in de preventieve sfeer (vroegtijdige signalering) als in de oplossende sfeer (hulp bij belangrijke kwesties).

Contactgegevens: Age Spaan - email: [email protected] - tel. 06-51157706

Over Age Spaan

Age is oud-voorzitter van onze club en op diverse vlakken maatschappelijk betrokken geweest. Als voormalig tandarts heeft hij veel ervaring als het gaat om het omgaan met vertrouwelijke situaties. Hij heeft diverse maatschappelijke functies bekleed: Hoogeveense Sportfederatie, later
Sportadviescommissie, vertegenwoordiger KNVB-vergaderingen afd. Drenthe. Lid Ronde Tafel, 40-plusclub, Probus.