Missie, visie & doelstellingen

ONZE MISSIE

Al vele jaren voetbalt VV HOOGEVEEN op hoog niveau en speelt ook dit seizoen weer in de landelijke hoofdklasse. Al die jaren hebben we vastgehouden aan onze missie. Deze is: VV HOOGEVEEN wil een vereniging zijn waar op basis van het hanteren van normen en waarden talentvolle voetballers zich kunnen ontwikkelen, maar waar ook de minder talentvolle spelers met plezier kunnen voetballen en waarbij sportief gedrag, respect voor de ander en voetbalplezier voorop staan. Deze missie is ook de basis voor het jeugdopleidingsbeleidsplan. Met z’n allen zetten wij ons in om spelers van jong tot oud, van zeer talentvol tot minder talentvol, zowel jongens als meisjes, met veel plezier te laten voetballen en hen te helpen om hun eigen hoogst haalbare voetbalniveau te halen.

ONZE VISIE

VV Hoogeveen is een vereniging voor Hoogeveen en omstreken. Met ruim 350 jeugdleden hebben we een enorm potentieel aan talentvolle spelers, ouders, trainers en vrijwilligers. We geloven dat bij VV Hoogeveen iedereen talent heeft. Bij de een is dat talent om te voetballen, bij de ander om een leuke sfeer te creëren en bij een derde om van alles te organiseren. Wij willen als club de randvoorwaarden creëren voor spelers, ouders, trainers en vrijwilligers om hun talent te ontdekken, te ontwikkelen en maximaal te ontwikkelen. We genieten ervan als spelers zichzelf ontwikkelen en elke week weer een stukje beter worden. We genieten ervan als vrijwilligers zich inzetten om allerlei activiteiten te organiseren en we genieten ervan als ouders enthousiast hun kind en zijn of haar team aanmoedigen.

VV Hoogeveen wil zich onderscheiden met een sterke jeugdopleiding. Voetballend dient de jeugd van VV Hoogeveen op het hoogst haalbare niveau te spelen. Elke jongen of meisje, elke man of vrouw in Hoogeveen die op voetbalgebied zijn hoogst haalbare top wil behalen, moet bij VV Hoogeveen willen voetballen. We willen een vereniging zijn die sfeer, sportiviteit en betrokkenheid hoog in het vaandel heeft staan. Alle spelers, ouders, trainers en vrijwilligers dienen dit uit te stralen.

Wij geloven erin dat als spelers beter willen leren voetballen, ze zo veel mogelijk moeten spelen met spelers van hun eigen niveau, liefst in een trainingsgroep waar ook een aantal spelers inzetten die nog beter zijn dan zij zelf. ‘Spelers maken spelers beter’ is onze filosofie. Het enige wat we moeten doen is het voetbal te organiseren en er op een positieve manier leiding gaan geven. Dit is voor ons de kern van talentontwikkeling. De beste spelers werken samen met de beste trainers in het beste programma. We hebben daarom bij VV Hoogeveen zowel breedteteams als selectieteams. Beide groepen zijn even belangrijk.De breedte kan niet zonder de top en de top kan niet zonder de breedte. Binnen de club is erop gericht om de beste spelers te herkennen en hen de plek te geven waar ze recht op hebben: namelijk in een groep met spelers van gelijkwaardig of hoger niveau. Het talent is van de speler, geen enkele trainer binnen VV Hoogeveen kan een speler opeisen. We geven bij VV Hoogeveen speler de mogelijkheid om op zijn of haar eigen niveau te voetballen.

Waar we met z’n allen voor gaan is om kinderen en volwassenen met veel plezier te laten doen wat ze het liefste doen en om de talentvolle spelers binnen VV Hoogeveen te herkennen, te identificeren en hen doelgericht op te leiden voor een plek in de selectie van VV HOOGEVEEN1 (zowel mannen als vrouwen). We werken daarom in de selectieteams met gekwalificeerde trainers en in de breedteteams met enthousiaste trainers en ouders, we hebben vanaf het seizoen 2019/2020 een duidelijk selectiebeleid wat wordt ondersteund door een intern scoutingssysteem en we zijn er op alle fronten op gericht om elke dag een stukje beter te worden en te bouwen aan een jeugdopleiding waar plezier en prestatie hand in hand gaan.

DOELSTELLINGEN

Algemene doelstellingen

Om onze visie te kunnen waarmaken houden we ons vast aan een aantal algemene doelstellingen voor de jeugd. Dit zijn:

• VV Hoogeveen biedt een veilige en sportieve omgeving voor spelers, ouders, trainers en vrijwilligers;
  • VV Hoogeveen 1 speelt op hoofdklasse niveau en wil met minimaal 2/3e zelfopgeleide spelers in de toekomst gaan spelen;
  • VV Hoogeveen geeft de mogelijkheid hun spelers zijn eigen voetbaltop te bereiken;
  • VV Hoogeveen leidt talentvolle voetballers op om in VV Hoogeveen 1 te spelen;
  • Alle jeugdteams spelen op een zo hoog mogelijk competitieniveau;
  • Zowel spelers, trainers als vrijwilligers kunnen zich bij VV Hoogeveen ontwikkelen;
  • Bij VV Hoogeveen voelt iedereen zich gewaardeerd en betrokken;
  • Senioren VV Hoogeveen 1 en Vrouwen 1 bij voorkeur resp. handhaving op hoofdklasse niveau, doch tenminste op eerste klasse niveau en 3e klasse niveau, doch tenminste op 4e klasse niveau.

Organisatorische doelstellingen

Om onze algemene en sportieve doelstellingen te kunnen halen,hebben we ook een aantal organisatorische doelstellingen geformuleerd:

• Het verbeteren van de organisatie van de jeugdopleiding;
  • Het ontwikkelen van een uniforme en herkenbare speelwijze van jeugd tot en met VV Hoogeveen 1;
  • De kwaliteit van trainers en coaches verbeteren en bewaken door opleiding, training en intervisie;
  • Organiseren en optimaliseren van de interne scouting.