Hoogeveen zaterdag verrast opnieuw met plek in halve finale

31 december 2022 16:00

Gerjo Stegeman

DALEN – Tijdens de laatste editie stond Hoogeveen zaterdag op de rand van een plek op de finaledag van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi. Een nieuwe stunt lijkt in de maak, want vrijdag plaatste men zich opnieuw voor de halve finale. In de poule eindigde men als nummer 3, maar men was wel de beste nummer 3.

Men begon de kwartfinale uitstekend. Tegen Hardenberg’85 schoot Marcel Linthorst zijn ploeg al snel op voorsprong. Vlak daarna verdubbelde Jan ten Cate de score. Hoogeveen controleerde vervolgens de wedstrijd, maar moest in de slotseconden nog wel een tegentreffer incasseren.

Tegen favoriet Gramsbergen was men zeker niet de mindere en kreeg het de betere mogelijkheden. In de slotfase ging het echter mis en liep Gramsbergen via Houtman, Van der Veen en Jager uit naar een 0-3 voorsprong. Marcel Linthorst deed nog iets terug, maar het slotakkoord kwam op naam van de tegenstander: 1-4.

Hoogeveen liet zich door deze nederlaag niet van de wijs brengen en presteerde tegen Protos weer prima. Marco Santing bracht de Hoogeveners op een 1-0 voorsprong, waarna doelman Raymond Slot een tegentreffer voorkwam. Marcel Linthorst besliste de wedstrijd vervolgens in Hoogeveens voordeel.

In de laatste wedstrijd tegen Dalen bracht Ruben de Haas Hoogeveen al snel op voorsprong. In een weinig enerverende wedstrijd leek er vervolgens weinig aan de hand te zijn. Tot vijf minuten voor tijd Dalen toch op gelijke hoogte kwam. Het was meteen ook de eindstand.

Gramsbergen en Dalen eindigden als nummers één en twee. Zoals eerder vermeld was Hoogeveen zaterdag de beste nummer 3. Maandag wacht in Dedemsvaart de halve finale met Hoogeveen zondag dan als tegenstander. Andere opponenten zijn Rolder Boys, Achilles 1894 en De Weide.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: