Tegenstanders kanonnenvoer voor Hoogeveen zondag

28 december 2022 17:15

Gerjo Stegeman

DEDEMSVAART – Titelverdediger Hoogeveen zondag liet tijdens de 1e ronde van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi meteen zien dat het opnieuw tot de titelkandidaten behoort. De ploeg van trainer Nico Haak won alle wedstrijden, waarvan maar liefst drie met dubbele cijfers. Vrijdag speelt het in de kwartfinale opnieuw in Dedemsvaart.

Hoogeveen_zondag_Protos_27-11-2022_Groot.jpg

In vergelijking met de laatste editie van 2019-2020 geen Jearl Margaritha en Björn Zwikker meer, maar daar zijn met Justin Benjamins, Noah Schuurman en Jim Veltmaat drie Protos-smaakmakers voor in de plaats gekomen. Alleen doelman Renzo Hemmes weet niet wat het is om de beker op de finaledag in de hand te houden. Het is dan ook niet voor niets dat Hoogeveen weer wordt gezien als één van de grote kanshebbers.

Hoogeveen weet echter ook dat één mindere wedstrijd, zeker straks in de halve finale, fataal kan zijn. Het begon dinsdagavond in de eerste ronde dan ook meteen geconcentreerd en vol gas. De tegenstanders, allemaal derdeklassers, dienden in de duels met de 4e divisionist dan ook vooral als decorstuk. Het publiek werd dan ook een ware zaalvoetbalshow voorgeschoteld.

Eerste slachtoffer

Avereest was het eerste slachtoffer en ging er met dubbele cijfers vanaf: 1-10. Menno Heerkes en Levon van Dijk scoorden beiden drie keer. Tom Heerkes, Justin Benjamins en 2x keer Noah Schuurman zorgden voor de overige treffers. Nick Oosterveen deed namens de ploeg uit Balkbrug iets terug.

DVC Dedemsvaart was de volgende tegenstander. Een bijzonder duel aangezien Levon van Dijk, Noah Schuurman en Jim Veltmaat afkomstig zijn uit Dedemsvaart. De laatste twee haalden als jonkies met het toenmalige SV Dedemsvaart al eens de finaleronde. Ditmaal kenden ze geen genade voor hun plaatsgenoten. Jim Veltmaat opende al snel de score, waarna zijn maatje Schuurman er 2-0 van maakte en Veltmaat zelf de 3-0 scoorde. Daar bleef het bij en in de slotfase deed Quntin Prins nog iets terug namens DVC.

In de derde wedstrijd werd de plek in de kwartfinale al zeker gesteld. Ook het arme Olympia’28 moest er aan geloven en opnieuw haalde Hoogeveen de dubbele cijfers: 10-0. Vier treffers kwamen op naam van Jim Veltmaat, drie op die van Noah Schuurman en Menno Heerkes (2x) en Justin Benjamins maakten het feest compleet.

Groepswinst

In de laatste wedstrijd tegen Zwolsche Boys stond alleen de groepswinst nog op het spel. Beide ploegen waren al geplaatst, maar dat was voor Hoogeveen geen reden om gas terug te nemen. Opnieuw werd het een grote uitslag: 10-3. Met drie treffers van Jim Veltmaat en twee van Noah Schuurman kroonden beiden zich tot topscorer van de avond. Tom Heerkes (2x), Justin Benjamins, Levon van Dijk en Jim Veltmaat deelden ook in de vreugde.

Vrijdagavond treft Hoogeveen in de kwartfinale EMMS, Bruchterveld, Rouveen en Mariënberg. Ook dan is sporthal de Citadel in Dedemsvaart de thuishaven. Hoogeveen TV is dan ook weer aanwezig en maakt een dag later een ruime samenvatting met daarin de hoogtepunten van alle wedstrijden.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: