Sil Kuurman wil bliksemstart vervolg geven bij Hoogeveen

7 augustus 2022 10:30

Gerjo Stegeman

HOOGEVEEN – Sil Kuurman maakte een stormachtige ontwikkeling door bij het Meppeler Alcides en scoorde aan de lopende band. De 21-jarige aanvaller kende buiten het veld echter ook zijn grillen en werd in het voorjaar zelfs uit de selectie gezet. Nu gaat hij bij klassegenoot Hoogeveen voor een nieuwe kans.

“Er is bij Alcides natuurlijk het nodige gebeurd”, kijkt de aanvaller terug op de laatste fase bij Alcides. “Gelukkig hebben we het goed met elkaar kunnen afsluiten. Ik zie dan ook niet in om in wrok. Ik heb er een fantastische tijd gehad en mooie herinneringen aan over gehouden. Een weg terug was er echter niet en ik zie dit dan ook als een mooie stap.”

Begonnen bij Ruinerwold

Kuurman maakte op zijn vijftiende de overstap van Ruinerwold naar Alcides. “Daar kwam ik in de B-junioren terecht in een hele goede lichting. We speelden op hoog niveau en hadden een echte vriendengroep. Aangezien Alcides ging inzetten op de eigen jeugd, kregen volop de kans om ons in het eerste elftal te bewijzen. Door de coronabreaks kreeg ik ook al gelegenheid om me aan te passen. Toen we vorig seizoen dan ook weer mochten spelen stond ik er.”

De spits speelde zich in de basis en maakte indruk. “Ik zat vanaf het begin goed in mijn vel en had voorin een goede klik met Nick Kuiper. Ik scoorde vijftien keer en alles leek te lukken. We wisten dat we kwalitatief minder waren dan veel andere tegenstanders in de Hoofdklasse, maar stonden er echt als team en waren in de counter heel slagvaardig. Het was dan ook jammer dat ik het seizoen uiteindelijk niet heb kunnen afmaken.”

Keuze voor Hoogeveen

Zijn prestaties bleven bij andere clubs niet onopgemerkt. De keuze viel uiteindelijk op Hoogeveen. “Ik heb een aantal keren meegetraind en werd goed ontvangen. Het gevoel was dan ook meteen goed en ik had met Alcides natuurlijk al vaker tegen Hoogeveen gespeeld. Die onderlinge wedstrijden leefden in Meppel enorm. Iedereen was er op gebrand om van Hoogeveen te winnen. Het is dan ook leuk om nu andere de andere kant te staan.”

Gezien zijn aantal doelpunten zullen veel Hoogeveen-supporters hem zien als diepe spits. De hoofdpersoon zelf kijkt daar echter anders tegenaan. “Ik denk dat ik een echte links- of rechtsbuiten ben. Natuurlijk kan ik ook goed uit de voeten in de spits, maar met mijn diepgang kom ik het beste tot mijn recht op de flanken. Gezien de enorme concurrentie voorin is het alleen maar prettig dat ik op meerdere posities kan spelen. Ik zie het dan ook als een mooie uitdaging om mij in de basis te spelen.”

Dinsdag

Dinsdagavond komt de aanvaller voor het eerst in actie voor het thuispubliek. Tijdens de AH Offerein Bokaal neemt hij het om 19.30 uur op tegen FC Emmen O21. Woensdag 17 augustus wacht vervolgens de kraker tegen HZVV.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: