Justin Benjamins eerste nieuwe aanwinst

3 februari 2022 20:00

Gerjo Stegeman

Justin Benjamins keert komende zomer bij hoofdklasser Hoogeveen terug in de top van het amateurvoetbal. De aanvaller keerde dit seizoen na avonturen bij MSC en Staphorst terug bij z’n roots in Elim. Na één seizoen lonkte echter toch weer de uitdaging van voetballen op een hoger niveau.

Het is een overgang waarvan je wist dat het er een keer van moest komen. “De contacten zijn er inderdaad al heel lang”, kijkt Benjamins terug. “Op m’n 16e ontstond het eerste contact en nu tien jaar later is het er dan toch van gekomen. In eerste instantie ben ik destijds bij Elim gebleven en een jaar later kwam MSC op mijn pad. Dat voelde meteen goed. Ik kende daar een aantal jongens en de trainers spraken meteen het vertrouwen in mij uit.”
Afgelopen zomer keerde de aanvaller na een avontuur bij Staphorst terug bij Elim. Hij gaf destijds aan vooral het plezier weer terug te willen vinden. “Dat is ook gelukt. Qua sfeer heb ik het enorm naar m’n zin. Ik ben nu echter 26 en als ik nog wat wil, moet ik het nu wel doen. Ik kan nog wel twee jaar bij Elim blijven voetballen, maar het spelen op een hoog niveau geeft voor mij nu toch de doorslag. Dat laatste heb ik dan ook wel gemist. De snelheid en felheid in de wedstrijden en trainingen is allemaal wat minder.”

CONTACTEN SNEL GELEGD

De contacten waren snel gelegd. “Ik had tegen Rudie Pol (assistent-trainer bij Hoogeveen en oom, red.) en mijn neefje Jan ten Cate al aangegeven dat ik toch graag wel weer op een hoger niveau wilde gaan spelen. Zo is het balletje gaan rollen. Vervolgens waren we er in tien minuten uit.”
Gevolg van de overstap is dat hij ook weer op zondag gaat spelen. “Het zondagvoetbal spreekt mij enorm aan en de clubs uit de buurt ken ik natuurlijk ook. Ik heb eerder al goede gesprekken gehad met Nico Haak en ik weet wat ze van mij verwachten. Ik heb al een keer meegetraind en ben goed opgevangen. De zondag valt ook goed te combineren met m’n werk in de snackbar.”

PROTOS WEERING

De naam van Benjamins wordt natuurlijk ook altijd gelinkt aan het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi. “Ik heb het toernooi twee keer gewonnen met MSC en wil dat natuurlijk graag een derde keer meemaken. Wat dat betreft is het mooi dat ik wordt herenigd met Jim Veltmaat en Noah Schuurman, met wie ik in 2019 het toernooi won. Hoogeveen is natuurlijk de laatste winnaar en hopelijk kan ik eraan bijdragen dat we in 2023 de titel kunnen verdedigen.”
De aanvaller heeft eerst echter een ander doel. “De blik gaat nu eerst volledig op Elim. Het is zaak dat we ons gaan handhaven in de tweede klasse en ik heb er het volste vertrouwen in dat dit gaat lukken. De resultaten zijn al beter dan in de twee, vroegtijdig afgebroken, vorige seizoenen. Er worden dan ook mooie stappen gemaakt.”

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: