Nieuwe trainer Stef Lamberink gestart met voorbereiding

11 juli 2023 9:00

Gerjo Stegeman

Onder leiding van de nieuwe trainer Stef Lamberink is 3e Divisionist Hoogeveen begonnen aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen. De opvolger van Nico Haak heeft vier weken de tijd om zijn ploeg klaar te stomen voor het grote werk. Op 12 augustus wacht in Breda de 1e kwalificatieronde van de KNVB Beker tegen de Baronie, waarna men een week later thuis tegen SC Genemuiden debuteert in de 3e Divisie.

Met gezonde spanning stapte Lamberink maandagavond het veld op voor de eerste training. “Natuurlijk is dat het geval. Dat geldt voor mij, maar natuurlijk ook voor de jongens. Je gaat andere dingen zien en doen. Het is altijd even aftasten en je moet natuurlijk ook even wennen, ondanks dat de club voor mij niet nieuw is.”

De inwoner van het Overijssels Vroomshoop is tevreden over de selectie die hij tot zijn beschikking heeft. “Ik vind dat we in de breedte voorruit zijn gegaan. Wat dat betreft heeft de technische commissie goed werk gedaan. Ik kon daardoor ondanks de vakanties meteen starten met een grote groep. Die zullen we ook nodig hebben. We starten 12 augustus met de beker en dan is het eigenlijk volle bak door met 34 wedstrijden en ook nog het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi tussendoor, wat ook nog een extra belasting betekent. We hebben geloof ik maar twee vrije weekenden, waarin ook nog één inhaalweekend is gepland.”

Groot aantal oefenwedstrijden

Ondanks de korte voorbereiding is er gekozen voor een groot aantal oefenwedstrijden. “Dat is mijn werkwijze altijd geweest. Ik vind het belangrijk, zeker gezien de brede selectie, om veel jongens aan het werk te zien. Wel kies ik voor een geleidelijke opbouw. In eerste instantie zullen spelers niet meer dan 45 minuten spelen. Daarna breiden we dat uit. Verschil is wel dat ik daar normaal gesproken zeven weken voor heb, maar nu maar vier.”

De wedstrijd tegen de Baronie voor de KNVB Beker wordt zeer serieus genomen. “Voor mij betekent dat de start van het seizoen. We zien dat dan ook zeker niet als laatste test voor de competitie. We zullen er vol voor gaan, aangezien er mooie dingen uit voort kunnen vloeien als je verder komt.”

Programma

Zaterdag speelt Hoogeveen om 14.30 uur in en tegen Genemuiden, dat ook de tegenstander is tijdens competitieopening op 19 augustus. Er zal 2x 35 minuten worden gespeeld. Een week later, zaterdag 22 juli is SC Cambuur O21 om 11.00 uur thuis de tegenstander.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: