Hoogeveen 1 - Leonidas (zon)

Hoogeveen 1 - Leonidas (zon)

Deze wedstrijd is afgelast

Aanwezig

12:45 uur

Na een gedwongen vrij weekend vanwege de afgelasting van het duel in Velsen wil Hoogeveen in de laatste wedstrijd nog één keer vlammen. Het treft met Leonidas één van de achtervolgers en kan de Rotterdammers bij winst op negen verliespunten zetten. De belangen zijn zondag dan ook duidelijk.

Meteen na de winterstop treft Hoogeveen met Hollandia een andere achtervolger. De komende wedstrijden kunnen dan ook bepalend zijn voor het verdere verloop van de competitie. Bij Hoogeveen zal men dat echter niet van de daken schreeuwen. Vorig seizoen ging men immers ook met een comfortabele voorsprong de winter in, maar ging het na het reces bergafwaarts en verdween de voorsprong als sneeuw voor de zon. Het is de laatste jaren bijna een traditionele dip.
Verschil met de laatste seizoenen is wel dat de selectie er kwalitatief en kwantitatief op vooruit is gegaan. Schijnbaar probleemloos kunnen blessures en schorsingen worden opgevangen. Daarnaast heeft trainer Nico Haak de mogelijkheid om tactisch te wisselen en een wedstrijd te doen kantelen. Dat laatste is tot nu toe nog niet echt nodig geweest, aangezien het wedstrijdverloop vaak in Hoogeveens voordeel was.
Leonidas kent de laatste jaren een wisselende prestatiecurve. Na het kampioenschap in 2013 in de zondag Hoofdklasse A kwam men vanaf het seizoen 2013/14 uit in de Topklasse, het hoogste amateurniveau op dat moment. Na twee seizoenen degradeerden ze terug naar de Hoofdklasse. In het seizoen hierop (2015/16) degradeerde de club zelfs naar de Eerste klasse, waaruit ze in het seizoen 2016/17 meteen, via het kampioenschap in 1B, terug promoveerden naar de Hoofdklasse en waaruit het meteen na een seizoen weer degradeerde. Daarna volgde ook weer promotie. Vorig seizoen eindigde men als dertiende en wist men zich op het nippertje te handhaven door een herkansingswedstrijd tegen VKW winnend af te sluiten.
Dit seizoen gaat het dus aanmerkelijk beter en draait de door oud-prof Roël Liefden getrainde club mee in de top van de ranglijst. Met hoofdtrainer Roël Liefden (oud-FC Groningen) en assistenten Mark van der Hor (oud-FC Groningen) en Brutil Hosé (oud-Ajax) staat er een brok aan topvoetbalervaring aan het roer bij de Rotterdammers. Vorige week speelde Leonidas met 2-2 gelijk tegen Hollandia.

De wedstrijd begint zondag om 14.00 uur.

Een dag eerder speelt Hoogeveen zaterdag om 14.30 uur thuis tegen Hardenberg’85. Na afloop is er een ‘Derde helft’ met de Party DJ’s en het populaire duo Harten 10.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

Jules Nelissen