Hoogeveen zakt in tweede helft opnieuw door het ijs

Hoogeveen 1 (zon)

VVSB

3e divisie A

10 december 2023 14:00

M.G. Paarhuis

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Verslag: Gerjo Stegeman - Camera: Thijs Rundervoort -  Foto's: Martin van Dijk

HOOGEVEEN – Hoogeveen heeft zich niet kunnen herstellen van de 5-1 nederlaag van vorige week bij Staphorst. Net als een week eerder gaf de ploeg van trainer Stef Lamberink in de tweede helft tegen VVSB de wedstrijd in een kort tijdsbestek uit handen. Na een 2-2 ruststand werd het uiteindelijk 2-4.

De zorgen nemen hierdoor wel toe zo halverwege de competitie, al gaf het spel in de eerste helft daar geen aanleiding toe. De blauwwitten speelden toen prima. Zij waren dominant, combineerden bij vlagen heel aardig en lieten de gasten uit Noordwijkerhout achter de bal aanlopen.

Met opnieuw de 39-jarige Raimon Benjamins als vervanger van de geschorste Stan Meekhof op doel, startte Hoogeveen uitstekend en zette Louis Vijfhuizen de thuisclub na knap voorbereidend werk van Sil Kuurman op voorsprong.

Gelukkige gelijkmaker

Enigszins gelukkig kwam VVSB na een half uur op gelijke hoogte door een eigen doelpunt van Noah Schuurman. Aan de treffer ging een penalty vooraf van Ian van Otterlo die door doelman Raimon Benjamins, ook de veroorzaker van de strafschop, werd gekeerd. Via de inlopende Schuurman caramboleerde de bal evenwel toch nog in het doel.

Met een mooi afstandsschot nam Kuurman vervolgens het tweede doelpunt van zijn ploeg voor zijn rekening. Vlak nadat hij had gescoord, had Kuurman ook de 3-1 op de schoen, maar hij mikte te hoog. Emil Bijlsma en Menno Heerkes waren eveneens dichtbij een doelpunt voor het toen nog superieure Hoogeveen.

Terwijl Hoogeveen verzuimde de voorsprong verder uit te bouwen, scoorde VVSB op slag van rust volkomen onverwacht nog opnieuw de gelijkmaker. Uit een counter was de snelle oud-prof Gyliano van Velzen succesvol, na knullig balverlies op het middenveld.

Wedstrijd krijgt ander gezicht

Na de pauze kreeg de wedstrijd een compleet ander gezicht. Hoogeveen bakte er nog maar weinig van en zag VVSB door doelpunten van Tim de Rijk en Mounier Mounji simpel weglopen naar 2-4. Uiteindelijk werd dat ook de eindstand, maar als de ploeg van Wilfred van Leeuwen wat minder verkwistend met de vele kansen was omgesprongen, had er ook gemakkelijk een hogere eindstand op het scorebord kunnen staan.

Op basis van het spel van in de tweede helft moet Hoogeveen zich wel degelijk zorgen maken. Met nog één wedstrijd te gaan tot de winterstop, zaterdag in en tegen Volendam, is Hoogeveen in degradatiegevaar. Het staat op de zestiende plaats, met alleen Kampong en ODIN’59 onder zich.