Hoogeveen 1 - Borger 1

Hoogeveen 1 - Borger 1

Hoogeveen zaterdag op jacht naar revanche tegen Borger

De teleurstelling na afloop van de met 0-3 verloren topper tegen ZZVV was natuurlijk groot. Met name de wijze waarop de nederlaag tot stand kwam vergrootte dat gevoel. Zaterdag speelt men opnieuw thuis en zal men het goede gevoel van de wedstrijden ervoor weer op willen pakken. Borger is dan de tegenstander om 14.30 uur.

Hoogeveen_-_Borger_20-05-2017_Large.JPG
Een fragment uit de promotiewedstrijd die werd gespeeld in 2017.

Op de vraag wat de nederlaag tegen ZZVV doet met het moraal van de ploeg, was het antwoord van Jan ten Cate na afloop duidelijk. “Weinig. Dat komt ook omdat we niet weggespeeld zijn. Over het algemeen hadden we zelfs meer balbezit. We moeten ons vooral focussen op plek twee en een periodetitel. Er valt nog genoeg te winnen.”

Aan de laatste ontmoeting tegen Borger bewaart Hoogeveen goede herinneringen. In het seizoen 2016-2017 streden beiden ploegen in een tweeluik om een plek in de derde klasse. Hoogeveen speelde toen als vierdeklasser om promotie en Borger tegen degradatie. De wedstrijd was na één duel al beslist. In Hoogeveen werden de gasten volledig overklast en werd het 9-0. De return was hierdoor slechts een formaliteit. In de twee seizoenen daarvoor troffen beide ploegen elkaar in de competitie en won Hoogeveen met respectievelijk 1-0 en 3-2.

Na bovengenoemde degradatie daalde Borger twee seizoenen later zelfs af naar de vijfde klasse. Een jaar later werd dit alweer rechtgezet en afgelopen seizoen promoveerde men via de nacompetitie. Alles gebeurde onder leiding van Arne Joling. Het ‘kind van de club’ is alweer bezig aan zijn negende seizoen als hoofdtrainer. Op dit moment bezet men de achtste plaats. Er werd drie keer gewonnen en vier keer verloren. Vorige week werd hekkensluiter Hollandscheveld moeizaam met 2-1 verslagen. De drie overwinningen werden ook allemaal in eigen huis behaald.

De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur. ’s Avonds zijn de reacties van beide partijen en de samenvatting te zien via Hoogeveen TV.

Een dag later speelt Hoogeveen zondag om 14.00 uur de Drentse derby in Meppel tegen Alcides. Dit duel is vanaf 13.45 uur ook live te volgen via Hoogeveen TV. We beginnen dan met een voorbeschouwing met beide trainers. ’s Avonds ook van dit duel een samenvatting en reacties.

2022-2023_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_zaterdag_-_Borger.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer