Overtuigende zege Hoogeveen zaterdag tegen Borger

7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Sylvan Kriekjes

HOOGEVEEN – Hoogeveen zaterdag heeft de kater van de nederlaag tegen ZZVV goed verwerkt. De ploeg van Herman Schonewille en Marlon Kruis speelde tegen Borger een prima wedstrijd en won verdiend met 3-0. Mooie bijkomstigheid was dat de concurrentie allemaal verloor, waardoor het ook nog eens goede zaken deed op de ranglijst.

Vanaf het begin maakte Hoogeveen een gretig indruk. Met Stefan Pattipeilohy hoog op de flank zette het Borger vanaf de aftrap onder druk. Na een minuut leidde dat meteen tot een enorme mogelijkheid. Een vrijetrap van Jan ten Cate werd gekeerd door doelman Edwin Haandrikman, waarna Kevin Kerssies in de rebound de paal raakte.

Hamstring

Het was bijna ook de laatste actie van Ten Cate, want na zeven minuten moest hij met een hamstringblessure het veld verlaten. Het spelbeeld veranderde er niet door. Hoogeveen bleef dominant en opende na 27 minuten de score. Een vrijetrap van Marco Santing belandde via de rug van Borger-speler Levi van der Spek op het hoofd van de scorende Eduard Kobes. De vlag van grensrechter Henk Speelman ging omhoog, waarna scheidsrechter Auke Sikke Broersma de treffer eerst afkeurde. De uitleg van de Hoogeveen-spelers was echter dusdanig overtuigend dat de leidsman alsnog naar de middenstip wees.

Opnieuw Kobes

Vijf minuten later was Kobes opnieuw succesvol. Ditmaal ging een voorzet van Kevin Kerssies langs alles en iedereen totdat de aanvoerder helemaal vrij opdook bij de tweede paal. Hierna werd Borger ook wat dreigender, maar was het in de eindfase telkens onzorgvuldig. Aan de andere kant hadden Mart Pastoor en Kevin Kerssies de kans om de marge te vergroten, maar konden ze onvoldoende kracht achter de bal zetten om het doelman Haandrikman moeilijk te maken.

In de 2e helft veranderde er weinig. Hoogeveen bleef dominant, maar het tempo lag een stuk lager. Daardoor viel er weinig te beleven. Toch werd er nog één keer gescoord. In de 69e minuut belandde een vrijetrap van Zifyon Djababoe op het hoofd van Kobes, waarna de ingevallen Sander van Veen met het hoofd de bal in het doel werkte.

Goed gevoel

Na afloop was er sprake van een goed gevoel bij Hoogeveen. “We hebben negentig minuten lang de wedstrijd gecontroleerd”, constateerde Zifyon Djababoe na afloop voor de camera van Hoogeveen TV. “Het was natuurlijk ook een hele andere wedstrijd dan vorige week tegen ZZVV. We hadden veel balbezit en speelden rustig. Daarnaast stonden we wat hogerop waardoor we de tegenstander goed onder druk zetten. We stonden er echt als een team. Het is mooi dat de concurrentie punten heeft verspeeld, maar wij moeten ons vooral focussen op onszelf en zo doorgaan.”