Hoogeveen 1 - Veenhuizen 1

Hoogeveen 1 - Veenhuizen 1

Hoogeveen zaterdag op jacht naar nacompetitie en plek 2

In alle euforie rond de kampioenswedstrijd van Hoogeveen zondag strijdt ook Hoogeveen zaterdag nog om de prijzen. Zaterdag kan de ploeg van Herman Schonewille zich plaatsen voor de nacompetitie om promotie naar de tweede klasse. Thuis volstaat dan een gelijkspel tegen het gedegradeerde Veenhuizen. De wedstrijd begint om 15.00 uur. Na afloop is er ook weer een spetterende 3e helft met een optreden van Jan Spijkerman en een verloting.

Veenhuizen_-_Hoogeveen_zaterdag_23-05-2023.JPG
Een fragment uit de wedstrijd van eerder dit seizoen.

Hoogeveen zaterdag wil weer in een flow geraken om ook in de nacompetitie goed voor de dag te komen. Na een aantal teleurstellende wedstrijden begon het afgelopen zaterdag bij vlagen weer wat te sprankelen in het met 2-5 gewonnen duel bij degradant Hollandscheveld. Mooie bijkomstigheid was dat FC Klazienaveen verloor, waardoor men zelfs op de tweede plek belandde. Die plaats zou betekenen dat Hoogeveen op 3 juni thuis mag aantreden tegen de nummer 11 van de 2e klasse L.

Tegen Veenhuizen, dat afgelopen zaterdag degradeerde, mag er dan geen misstap worden gemaakt. Een punt volstaat om zich definitief te plaatsen voor de nacompetitie. Bij een nederlaag is men afhankelijk van wat FC Zuidlaren doet. Zij hebben drie punten minder en een doelsaldo van +31 (Hoogeveen +34). Zuidlaren speelt thuis tegen WVV dat nog een punt nodig heeft voor rechtstreekse handhaving.

Eerder dit seizoen werd het in Veenhuizen 1-1. In Hoogeveen stonden beide ploegen twee keer eerder tegenover elkaar en beide keren stapten de gasten als winnaar van het veld.

’s Avonds zijn er via Hoogeveen TV een samenvatting en reacties te bekijken.

Zoals bekend speelt Hoogeveen zondag een dag later de kampioenswedstrijd in Leidschendam tegen RKAVV. Deze wedstrijd wordt live uitgezonden door Hoogeveen TV. De uitzending begint al om 13.30 uur live vanaf het veld. Dat zal worden gesproken met de trainers Maurizio Ceccucci en Nico Haak. Daarnaast zijn er gesprekken met diverse andere betrokken. Je vind Hoogeveen TV via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV of www.hoogeveentv.nl.

De_Derde_helft_Jan_Spijkerman.jpg

2022-2023_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_zaterdag_-_Veenhuizen.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld