Hoogeveen 1 - HSC 1

Hoogeveen 1 - HSC 1

Hoogeveen zaterdag ontvangt HSC

Met HSC uit Sappemeer treft Hoogeveen zaterdag een tegenstander die afgelopen zomer de overstap maakte vanuit het zondagvoetbal. De gasten hebben tot nu toe een punt minder behaald dan Hoogeveen en staan daarmee een plekje lager, vierde, op de ranglijst.

Hoogeveen is na vijf wedstrijden nog steeds ongeslagen. Wel werd er al drie keer gelijkgespeeld, dus van een flitsende start is nu ook weer geen sprake. Het gelijkspel afgelopen zaterdag bij Klazienaveen stemde waarschijnlijk wel tot tevredenheid. Op een zwaar veld kwam men met een 1-1 gelijkspel uiteindelijk nog goed weg, mede dankzij enkele uitstekende reddingen van doelman Raymon Slot.

Sander_van_Veen_Hoogeveen_zaterdag_Large.jpeg

HSC won zaterdag met 3-2 van hekkensluiter Hollandscheveld. Het verloor tot nu toe alleen van CSVC. Op 8 oktober wonnen de Coevordenaren met 0-1.

Trainer bij HSC is Henk Veenhof. Hij is bezig aan zijn derde seizoen en eindigde vorig jaar in de zondag derde klasse als negende. Veenhof is een bekende in onze regio. Zo was hij twee seizoenen actief in Hollandscheveld bij HODO en tal van andere amateurclubs.

Nog bekender is de voorzitter. Dat is namelijk Hans Nijland, die van 1996 tot 2019 directeur was van FC Groningen. De inwoner van Kropswolde groeide op in Sappemeer en speelde zowel in de jeugd als in het eerste elftal van HSC.

Volgende week speelt Hoogeveen weer thuis. Op verzoek van tegenstander ZZVV is de wedstrijd omgedraaid. Hierdoor wordt de topper niet in Zuidwolde, maar in Hoogeveen gespeeld.

De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur. ’s Avonds zijn de reacties van beide partijen en de samenvatting te zien via Hoogeveen TV.

Een dag later speelt Hoogeveen zondag om 14.00 uur in Naaldwijk tegen Westlandia. Dit duel is vanaf 13.45 uur live te volgen via Hoogeveen TV. We beginnen dan met een voorbeschouwing met beide trainers.

2022-2023_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_zaterdag_-_HSC.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer