Hoogeveen en Hoogland in evenwicht

7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

HOOGEVEEN – Hoogeveen mag nog steeds dromen van promotie naar de Derde Divisie. Donderdagavond eindigde het eerste duel tussen Hoogeveen en Hoogland in een doelpuntloos gelijkspel. Zondag volgt hierdoor in Hoogland de ontknoping.

De winnaar speelt vervolgens zo goed als zeker een tweeluik tegen OJC Rosmalen dat met 0-5 won bij SJC.
Het doelpuntloze gelijkspel werd door Hoogeveen gezien als een welkome opsteker. Het chagrijn was de laatste weken groot en ook voor aanvang van de wedstrijd kreeg Nico Haak weer een tegenvaller te verwerken. Menno Heerkes moest wegens ziekte verstek laten gaan, terwijl ook Jim Veltmaat nog niet voldoende hersteld bleek van een hersenschudding. Beide sterkhouders zijn er zondag waarschijnlijk wel weer bij. Of dat ook geldt voor doelman Stan Meekhof is de vraag. Hij viel donderdag geblesseerd uit.

Niet verliezen

Het betekende dat de pas 17-jarige Samuel Zilverberg opnieuw in de basis startte. Iets wat hij zeer verdienstelijk deed. Beide ploegen wilden donderdagavond vooral niet verliezen. Het gevolg was een weinig enerverende wedstrijd met nauwelijks kansen.

Vrije trap

Levon van Dijk knalde na een vrije trap van Joost Screever net over en Tom Heerkes had het vizier ook net niet scherp staan. Hoogland had veel overtredingen nodig om vooral Raphael Ngendakumana in toom te houden. In de 43ste minuut claimde Hoogeveen een strafschop na een knappe rush van Heerkes.

Combineren

Hoogeveen combineerde ook na de hervatting net iets beter, maar Jamai Kriekjes kon ondanks een geweldige inzet geen gaat vinden. Noah Schuurman claimde ook tevergeefs een penalty.
Naarmate de tijd verstreek werden beide teams nog voorzichtiger. Het besef dat er in het 1e duel nog niets te winnen viel en zondag de beslissing zal vallen, kreeg de overhand.

Tevreden

Beide partijen waren na afloop tevreden. Hoogland omdat het in een uitwedstrijd geen schade had opgelopen en Hoogeveen omdat het ondanks de personele problemen op de been bleef tegen de derdedivisionist.

Zondag

Zondag treffen beide ploegen elkaar om 14.00 uur in Hoogland. Het duel is net als donderdagavond dan ook weer live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint een kwartier eerder met de voorbeschouwing.