Hoogeveen 1 (zon) - Hoogland (zon)

Hoogeveen 1 (zon) - Hoogland (zon)

Donderdagavond Hoogeveen – Hoogland in nacompetitie

Hoogeveen loopt op haar tandvlees, maar zal er alles aan gaan doen om het seizoen af te sluiten met promotie naar de Derde Divisie. De eerste horde die genomen moet worden is derdedivisionist Hoogland. Donderdagavond om 20.00 uur is de eerste wedstrijd in Hoogeveen, waarna zondagmiddag de return volgt in Hoogland. Er hoeft donderdagavond geen entree te worden betaald.

Hoogeveen_-_Hoogland_2018-2019_Large.JPG
Een fragment uit de wedstrijd  van het seizoen 2018-2019.

De winnaar van het duel speelt op donderdag 16 juni en zondag 19 juni de finaleronde tegen de winnaar van het duel tussen SJC en OJC Rosmalen. Laatstgenoemde ploeg schakelde Hoogeveen in het seizoen 2018-2019 in de eerste ronde uit. Vervolgens verloor de ploeg uit Rosmalen in de finaleronde van Hoogland, waardoor men degradeerde en Hoogland promoveerde.

De tegenstander van Hoogeveen was in datzelfde seizoen klassegenoot in de Hoofdklasse. Thuis verloor Hoogeveen toen met 1-3 en uit werd er met 2-1 gewonnen (zie beelden hieronder). Daarna volgenden twee seizoenen die door corona niet werden afgemaakt.

Hoogland leek lange tijd af te stevenen op rechtstreekse degradatie. Het zorgde ervoor dat er begin april afscheid werd genomen van trainer Roy Versluis. Onder leiding van ex-prof Rick Hoogendorp werd vervolgens een goede serie neergezet. Sinds de komst van de oud-spits werd er nog maar twee keer verloren. Uiteindelijk eindigde men met 39 punten uit 34 wedstrijden op een 15e plaats. Men zal dan ook met een goed gevoel afreizen naar Hoogeveen.

Jarenlang speelde Hoogland in de marge van het amateurvoetbal (vierde klasse). Met de groei van de plaats Amersfoort, groeide ook de club Hoogland. Niet alleen qua ledenaantal maar dus ook qua niveau. In dertien jaar tijd werkte men zich op naar de Derde Divisie. Daarin stond men ook tijdens de afgebroken seizoenen wel telkens in de onderste regionen.

De wedstrijd is donderdagavond ook live te volgen via Hoogeveen TV. Dat geldt zondag ook voor de return.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

G. Stegeman