Hoogeveen 1 - Alcides

Hoogeveen 1 - Alcides

Drentse derby tussen Hoogeveen en Alcides

De wedstrijd tussen Hoogeveen en Alcides is de laatste jaren uitgegroeid tot een echt derby die steeds meer leeft bij de achterban. Zondag staan beide ploegen op het Bentinckspark weer tegenover elkaar.

Alcides_-_Hoogeveen_2021-2022_Large.JPG

De belangen zijn natuurlijk totaal verschillend. Hoogeveen stuntte afgelopen zondag in de topper tegen SJC. Na de smadelijke 1-4 nederlaag tegen Alphense Boys rechtte men de rug en werd er met 2-6 gewonnen in Noordwijk. Het toont enerzijds de wisselvalligheid in de tweede seizoenshelft, maar zeker ook de teamspirit en veerkracht. De komende vier wedstrijden moeten gewonnen worden en dan is het hopen op een misstap van TOGB.
Bij de Meppelers hangt de vlag er totaal anders voor. De ploeg van Wilko Niemer was afgelopen weekend vrij, maar zag TAC’90 dichterbij komen. De marge met de nacompetitieplek om degradatie bedraagt hierdoor nog maar twee punten. Alcides won na de winter slechts twee duels.
Eerder dit seizoen eindigde het duel in Meppel in een 1-5 zege voor Hoogeveen. Na een moeizame beginfase en een vroege achterstand boog de ploeg van Nico Haak toen in de eerste helft nog om in een voorsprong. Na een rode kaart aan Meppeler-zijde was de wedstrijd in de tweede helft snel gespeeld.
In totaal stonden beide ploegen in Hoogeveen 22 keer tegenover elkaar. Hiervan won Hoogeveen er zeven. Alcides trok 5 keer aan het langste eind.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en is deze keer niet live te volgen via Hoogeveen TV. Kom dus vooral naar het Bentinckspark om de wedstrijd te bekijken. 's Avonds kun je wel de samenvatting en reacties van beide partijen bekijken.

Hoogeveen zaterdag speelt om 14.30 uur thuis tegen BSVV. Van dit duel zijn ’s avonds de samenvatting en reacties te zien via Hoogeveen TV.

2021-2022_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_-_Alcides.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer