Joy Eising blauwwitter in hart en nieren

22 september 2021 18:00

Gerjo Stegeman

Joy Eising mag met recht een echte Hoogevener worden genoemd. De 29-jarige speler van derdeklasser Hoogeveen zaterdag is al van jongs af aan actief bij de blauwwitters. Op dit moment is dat ook het geval op de zondagochtend als de jongste jeugd van Hoogeveen gratis trainingen afwerkt.

Joy’s zoon Dévante voetbalt dan bij de Kabouters van Hoogeveen en als vader helpt hij bij de trainingen. Zelf kan hij zijn eerste stappen op het voetbalveld nog goed herinneren. “Ik was vijf jaar en keek er enorm naar uit. De avond voordat ik voor het eerst mocht voetballen, sliep ik al in mijn blauwwitte tenue en met mijn bal. Ik had er enorm veel zin in en was eigenlijk alleen maar aan het voetballen. In eerste instantie  moest ik eerst mijn zwemdiploma halen, maar uiteindelijk mocht ik toch meteen bij Hoogeveen gaan voetballen.”

Honderd wedstrijden

Inmiddels heeft Eising bijna honderd officiële wedstrijden voor Hoogeveen zaterdag achter zijn naam staan. “Ik ben bij de senioren begonnen bij het tweede elftal op de zondag. Op dat moment was dat ook een prestatieteam. In eerste instantie hoop je natuurlijk aan te kunnen sluiten bij de eerste selectie, maar ik zag al snel dat ik daarvoor toch kwaliteit tekort kwam. Uiteindelijk was de komst van een prestatieteam op zaterdag een mooi alternatief.”

Zaterdagvoetbal

Het zaterdagvoetbal heeft de club geen windeieren gelegd. “Het is echt een gouden zet geweest. Zonder had de club er nu heel anders voorgestaan. Naast het voetballen in de Hoofdklasse op zondag is er nu een prachtig alternatief. Het is mooi dat dit bij ons op deze goede manier kan. Daar waar anders veel spelers vertrokken naar clubs uit de omgeving, kunnen we nu op een goed niveau met allemaal bekende jongens voetballen. Velen zijn ook actief binnen de jeugdafdeling. Daarnaast is het voor de jeugd zelf een mooie springplank.”

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: