Martijn Drent en Matthew Benschop naar Hoogeveen

5 juni 2020 17:00

Gerjo Stegeman

HOOGEVEEN – Met de komst van Matthew Benschop en Martijn Drent heeft hoofdklasser Hoogeveen de selectie verder weten te versterken. De 19-jarige Benschop komt over vanuit de jeugd van PEC Zwolle. Verrassend is de komst van spits Martijn Drent. De 31-jarige Winschoter komt over van WVV.

Met uitzondering van twee korte uitstapjes van een jaar bij Nieuw Buinen en Pelikaan S speelde Drent zijn hele leven voor WVV. Tijdens de laatste wedstrijd voor de Corona-crisis scoorde hij zelfs zijn 250e doelpunt. In 2017 liet hij zich ontvallen dat er wel heel wat moest gebeuren wilde hij WVV nog eens verruilen voor een andere club. “Ik deed die uitspraak nadat ik terugkeerde van Pelikaan S”, vertelt de spits. “Ik had toen ook niet de intentie om nog weer eens te verkassen. Nu komt er met Hoogeveen toch weer wat leuks op mijn pad en moet ik toch terugkomen op die uitspraak.”
De selectie Hoogeveen bevatte door het vertrek van Björn Zwikker en Andy Kreeft tot nu toe alleen tieners en twintigers. Ervaring was dan ook welkom. “Met mijn 31 jaar ben ik meteen de oudste van de groep. Het is de eerste keer dat ik dat meemaak. Ik hoop dat ik iets kan betekenen voor deze talentvolle groep. Voor mij was dit tevens een unieke kans om nog eens in de Hoofdklasse te spelen. Voor mij was dan ook duidelijk dat als ik de stap nog eens wilde maken, ik het nu moet doen. Ik ben fit, voel me goed en denk dat ik nog wel een paar jaar op niveau meekan.”

Geen promotie

WVV kreeg ook de mogelijkheid om te promoveren naar de Hoofdklasse. Het maakte daar echter geen gebruik van. “Ik was daar best teleurgesteld over. Ik wilde graag omhoog en ook met WVV. Ik had het idee dat de ploeg en de club hetzelfde wilde. Met z’n allen hebben we dat in januari ook uitgesproken toen we qua verliespunten bovenaan stonden. Ik vond het dan ook jammer dat er uiteindelijk anders werd besloten. Het blijft echter een mooie club en ik zal altijd WVV-er blijven.”
Drent is onder de indruk geraakt van de club Hoogeveen. “Tijdens de gesprekken viel al op hoe professioneel de club te werk gaat. Dat zie je terug tijdens de wedstrijden en de trainingen, maar ook bijvoorbeeld op de wijze waarop wedstrijden geanalyseerd worden. Daarnaast is er veel aandacht voor de individuele ontwikkeling. Verder ken ik de wijze waarop Nico Haak zijn trainingen geeft, omdat ik een aantal keren bij hem heb mogen kijken in het kader van mijn eigen trainersopleiding.”

PEC Zwolle

Na Finn van Kommer komt er nog een talent over uit de jeugd van PEC Zwolle. Verdediger Matthew Benschop volgt het spoor van zijn ploeggenoot uit de JO19. “Er waren meerdere mogelijkheden, maar qua sfeer en ambities stak Hoogeveen er bovenuit. Bij PEC Zwolle was men realistisch en gaf men aan dat de komende drie seizoenen een plek bij de hoofdmacht er nog niet in zou zitten. Ik heb vervolgens besloten om verder te gaan studeren. Na de zomer start ik dan ook met een studie in Enschede”, aldus Benschop, die uitstekend uit de voeten kan in de defensie. Hij lijkt dan ook een voorname kandidaat om de plek van Aron Timmerman over te nemen, die terugkeert naar de beloften van FC Emmen.

Martijn_Drent_VV_Hoogeveen_Large.JPG
Martijn Drent