Hoogeveen geeft doelpunten te makkelijk weg

Purmersteijn (zon)

Hoogeveen 1 (zon)

Rodney Smorenberg
Joey Mers
Mak Trezner
Luke Abelskamp (penalty)
Genairo Promes
Timo Polman
Martijn Riemersma

Hoofdklasse A

20 september 2020 14:00

Roy Witlox

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

PURMEREND - Na de nederlaag tegen Be Quick 1887 vorig week ging Hoogeveen opnieuw onderuit. In Purmerend verloor het met 3-2 van Purmersteijn. De ploeg van trainer Nico Haak verdiende wat betreft het vertoonde spel meer, maar gaf de doelpunten te makkelijk weg.

Hoogeveen moest het achterin doen zonder de geblesseerde Levon van Dijk en geschorste Menno Heerkes. Daar stond echter de terugkeer in de basis van Martijn Drent tegenover. De spits liet zich ook zeker gelden. Net als tegen Be Quick domineerde Hoogeveen de wedstrijd, maar creëerde men nu ook kansen. Telkens was Drent hierbij betrokken. Het jeugdige Purmersteijn heeft met Stan Zoetbier echter een uitstekende doelman. De Volendammer hield zijn ploeg dan ook op de been.
Toch herhaalde de geschiedenis zich. Net als vorige week was het de tegenstander die vlak voor rust mocht juichen. Na een voorzet van Promes werd er veel te slap verdedigd bij Hoogeveen, waarna Mak Trezner de trekker overhaalde.

Cadeautje

De tweede helft kende een knotsgekke beginfase. De thuisploeg kwam goed uit de startblokken, maar zag Hoogeveen na vijf minuten wel langszij komen. Nathan Sibilo verwerkte een voorzet verkeerd en schoof de bal in de voeten van Drent, die dit cadeautje gretig uitpakte.
Het feestje was van korte duur want een minuut later lag de bal aan de andere kant op de stip na een vermeende overtreding van Bangura. Luke Abelskamp liet doelman Spijodic vervolgens kansloos. Binnen no-time gaf Hoogeveen vervolgens de wedstrijd helemaal uit handen toen het achterin opnieuw slap het duel aanging na een verre uittrap van Zoetebier. Genairo Promes zette wel door en vergrootte de marge tot twee.
Invaller Louis Vijfhuizen bracht vijf minuten voor tijd nog de spanning terug, maar daar bleef het bij.