Hoogeveen met dubbele cijfers langs Avereest

Hoogeveen 1 (zon)

Avereest 1

5 augustus 2020 20:00

Gerald van Driel

Verslag + samenvatting: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN – Na de 0-4 nederlaag tegen derdedivisionist DEM stond woensdagavond voor hoofdklasser Hoogeveen de tweede oefenwedstrijd op het programma. Tegenstander was derdeklasser Avereest. De ploeg wordt getraind door oud-Hoogevener Stef Lamberink, die komend seizoen als stagiaire deel zal uitmaken van de technische staf van Hoogeveen-trainer Nico Haak.

Natuurlijk was van tevoren al duidelijk dat de krachtsverschillen groot zouden zijn. Voor beide ploegen was het dan ook vooral zaak om weer wedstrijdritme op te doen. Hoogeveen deed dat nog zonder Boris Rasevic en de geblesseerden Louis Vijfhuizen, Menno Heerkes, Joost Screever en Stan Levi Kroezen.

Vloeiende aanval

De thuisploeg schoot meteen uit de startblokken en kwam na een vloeiende aanval, over de uitstekend functionerende rechterkant, op voorsprong. Het was de 17-jarige Finn van Kommer die zijn eerste doelpunt voor Hoogeveen mocht noteren. Hoogeveen zette vervolgens door en Thomas Reinders maakte er na ruim een kwartier 2-0 van.
Toch beperkten de gasten uit Balkbrug lange tijd de schade. Dat was vooral te danken aan enkele uitstekende reddingen van doelman Reinier Zwijns, al was hij na ruim een half uur een beetje ongelukkig toen Jim Veltmaat de derde Hoogeveense treffer scoorde. In de slotfase van de eerste helft stond het vizier bij de thuisploeg weer op scherp en scoorden ook Martijn Drent en Damy Gerding hun eerste treffer in dienst van de ploeg van Nico Haak.

Smaak te pakken

De van WVV overgekomen Drent had de smaak vervolgens te pakken en voegde in het tweede bedrijf al snel twee treffers toe aan het totaal. Na ruim een uur volgde er een hoofdrol voor Kjelt Engbers. Met een zuivere hattrick, waarvan één treffer uit een strafschop, bracht hij de dubbele cijfers op het scorebord. Er waren op dat moment nog twintig minuten te spelen. Mede dankzij doelman Zwijns bleef het echter bij elf Hoogeveens treffers.
Volgende week woensdag staat de volgende oefenwedstrijd op het programma. Dan is eersteklasser SV Dalfsen om 20.00 uur thuis de tegenstander. Zaterdag 15 augustus wacht vervolgens om 19.30 uur de confrontatie met HZVV. Voor beide wedstrijden geldt wederom een verplichte registratie. Informatie hierover is komend weekend te vinden via onze website.