Programma en loting Offerein Voetbaltoernooi 2023

6 maart 2023 16:15

HOOGEVEEN – Komende zomer wordt in de voorbereiding de 11e editie van het Offerein Voetbaltoernooi gespeeld. Net als tijdens de voorgaande edities wordt er weer gestreden om de AH Offerein Bokaal en de Paviljoen Nijstad Cup.

Titelverdediger Be Quick 1887, Hoogeveen zondag, HZVV en Pelikaan S strijden in een halve competitie om de AH Offerein Bokaal. Acht tweede- en derdeklassers gaan de strijd met elkaar aan tijdens de Paviljoen Nijstad Cup. Dat zijn: titelverdediger Hoogeveen zaterdag, Dalen, De Weide, ZZVV, WKE’16, Borger, Staphorst 2 en HZVV 2.

Hele klus

Medeorganisator Gerjo Stegeman geeft aan dat het dit jaar een hele klus was om het deelnemersveld rond te krijgen. “Bij de AH Offerein Bokaal speelt vooral dat de zaterdag- en zondagclubs volgend seizoen bij elkaar worden ingedeeld. Er zijn trainers die hierdoor niet in de voorbereiding tegen een competitiegenoot willen spelen. Gelukkig geldt dat niet voor iedereen. Het is denk ik ook even wennen. In het betaald voetbal spelen clubs in de voorbereiding ook wel tegen elkaar.”

Een ander probleem speelde er bij de Paviljoen Nijstad Cup. “Veel clubs gaven aan wel te willen deelnemen, maar hikten aan tegen de speeldata. Door de late zomervakantie was het voor velen lastig om voldoende spelers beschikbaar te hebben. We hebben de data hier enigszins op aangepast, maar later kon niet i.v.m. de start van de bekercompetitie en de start van het seizoen in de 4e Divisie, waardoor de accommodatie niet beschikbaar is. We zijn blij dat we het deelnemersveld alsnog compleet hebben kunnen maken.”

Start

Het toernooi start op zaterdag 12 augustus. Dan komen alleen de deelnemers van de AH Offerein Bokaal in actie. HZVV speelt dan tegen Pelikaan S en Hoogeveen zondag treft Be Quick 1887.

Dinsdag 15 augustus speelt HZVV tegen Be Quick 1887 en neemt Hoogeveen het op tegen Pelikaan S. Ook start dan de Paviljoen Nijstad Cup. Hier is afgelopen zaterdag voor geloot door Hoogeveen-speler Ruben de Haas. Hij zorgde dat de derby HZVV 2 – Hoogeveen zaterdag uit de koker kwam. Andere duels zijn: Dalen – De Weide, Staphorst 2 – ZZVV en Borger – WKE’16.

Zaterdag 19 augustus wordt de 2e ronde van de Paviljoen Nijstad Cup afgewerkt en is de laatste speelronde van de AH Offerein Bokaal. Naast Pelikaan S – Be Quick 1887 staat dan ook de kraker tussen Hoogeveen zondag en HZVV op het programma.

Vrijdagavond 25 augustus wordt het toernooi afgesloten met de finaleavond van de Paviljoen Nijstad Cup.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: