Jamai Kriekjes verkiest oude liefde Hoogeveen boven FC Emmen

7 augustus 2021 16:15

Gerjo Stegeman

“Ik heb vijf jaar met plezier bij FC Emmen gevoetbald, maar mijn hart ligt toch echt bij Hoogeveen.” Het zijn de woorden van Jamai Kriekjes. Het 17-jarige talent keerde deze zomer terug bij Hoogeveen en sluit aan bij de selectie van hoofdklasser Hoogeveen zondag.

Kriekjes had voor de zomer al een groot aantal keren meegetraind. “Dat was wel even wennen en aanpoten”, kijkt de aanvaller terug. “Ik kom dan wel vanuit de jeugd van een BVO, maar het tempo ligt bij de senioren op dit niveau toch wel een stukje hoger. Fysiek was ik bij de jeugd ook één van de sterkeren, maar dat is nu niet meer zo. Ik zal dan ook echt nog stappen moeten maken om in de Hoofdklasse mee te kunnen. Voor mij is het zaak om in de voorbereiding minuten te pakken en te scoren. Ik ben echter blij dat ik terug ben bij mijn cluppie en heb er weer ontzettend veel plezier in.”

AJAX

Toen hij overstapte vanuit de jeugd van Hoogeveen naar FC Emmen ging het snel. “In de eerste jaren ging het ontzettend goed en scoorde ik veel. Absoluut hoogtepunt was dat we Ajax in Amsterdam uitschakelden voor de beker. Zonder enige verwachting gingen we daar naar toe en uiteindelijk speelden we met 2-2 gelijk, waarna we na strafschoppen wonnen.”
Toch besloot de aanvaller uiteindelijk terug te keren naar zijn oude liefde. “Ik had het op het laatst niet meer zo naar mijn zin bij Emmen en heb zelf besloten ermee te stoppen. Ik wil graag weer in mijn vertrouwde omgeving voetballen en hier in Hoogeveen werk gaan zoeken. Ik ben er verder trots op dat ik bij FC Emmen hebben kunnen spelen. Ik heb daar met goede trainers mogen werken en me verder kunnen ontwikkelen.”
Vader Theo was ook een echte spits bij Hoogeveen en Elim. Hij voorziet zijn zoon dat ook zeker van advies. “Thuis wordt er eigenlijk alleen maar over voetbal gesproken. Als er ook maar voetbal op TV is, kijken we. Verder geeft hij maar gerichte tip hoe ik moet lopen en aan mijn doelgerichtheid kan werken.”

Offerein Voetbaltoernooi

Zaterdag komt Kriekjes om 20.00 uur voor eigen publiek in actie. In de eerste wedstrijd om de AH Offerein Bokaal is dan eersteklasser Pelikaan S de tegenstander. Dinsdag 17 augustus speelt men op hetzelfde toernooi tegen VKW en op zaterdag 21 augustus volgt om 20.00 uur de climax tegen HZVV. Een week later start voor Hoogeveen de competitie met een uitwedstrijd in Den Haag tegen TAC’90.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: