Hoogeveen zaterdag start bekercompetitie met gelijkspel

Hoogeveen 1

Stadskanaal 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 15

2 september 2023 17:00

V. Buitenhuis

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Opstelling

Verslag, commentaar, interviews: Gerjo Stegeman - Camera: Thijs Rundervoort - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN – In een bij vlagen vermakelijk duel deelden Hoogeveen zaterdag en Stadskanaal de punten tijdens de eerste bekerwedstrijd. Op basis van de gehele wedstrijd een terechte uitslag. Hoogveen verzuimde in de eerste helft afstand te nemen, maar mocht in de slotfase de handen dichtknijpen dat het nog met een punt van het veld ging.

Hoogeveen startte vol passie en strijd aan de wedstrijd en overrompelde de tegenstander in de beginfase. Kevin Kerssies schoot de bal al snel op de binnenkant van de paal, waarna de kersverse tweedeklasser via Ruben de Haas, nog twee keer Kerssies en Jamai Kriekjes binnen het kwartier nog vier grote mogelijkheden kreeg.

Daarna ging de blauwwitte storm enigszins liggen en werden de gasten ook wat dreigender. Zo moest Raymon Slot een inzet van Leon Bos vlak voor rust onschadelijk maken. Aan de andere kant raakte Kriekjes de lat.

Snel wisselen

In de tweede helft werd er al snel gewisseld. Begrijpelijk gezien het feit dat de beker ook wordt gezien als voorbereiding, maar vanaf dat moment ging het wel minder bij Hoogeveen al kreeg een invaller nog wel een grote kans. De inzet van Sander van Veen ging maar rakelings naast.

Halverwege de tweede helft was het dan toch raak. Roy Tolner werd licht getoucheerd door de ingevallen Nelson Ohalem en stopte meteen met voetballen, rekenend op een fluitsignaal van scheidsrechter Buitenhuis. Die kwam er niet, waarna Ohalem het overzicht behield en Jamai Kriekjes nu wel doeltreffend was.

Snelle gelijkmaker

Stadskanaal leek geknakt, maar niets was minder waar. Een minuut later stond het alweer gelijk. Met een prachtige bal bediende Omar Mohammad Sten Vos, die met een strakke schuiver doelman Slot het nakijken gaf.

In de slotfase wankelde Hoogeveen, maar bleef het ondanks grote kansen van doelpuntenmaker Vos en de behendige Wessel Klijnstra overeind.

Hand in eigen boezem

“Het is doodzonde dat we die grote kansen in de eerste helft, waaronder drie van mij, niet afmaken. Je moet gewoon met 4-0 voorstaan bij de rust en dan is er niets aan de hand”, stak Jamai Kriekjes na afloop de hand in eigen boezem. “Kijkend naar mezelf heb ik in de tweede helft veel te weinig laten zien, ondanks mijn doelpunt. We moeten maar harder gaan trainen en fit worden voor de competitiestart. Ik heb door een blessure lang niet gespeeld. Op de training gaat het wel, maar dat is toch wat anders dan wedstrijdfit zijn.”

Kriekjes lichte voor de camera van Hoogeveen TV ook zijn overstap van Hoogeveen zondag naar de zaterdagtak toe. “Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt omdat ik graag wekelijks negentig minuten wil spelen en fit te worden. Ondanks dat ik de laatste twee jaar best veel heb gespeeld. Ik zie dit dan ook als een tussenstap. Daarnaast hoop ik eraan te kunnen bijdragen dat we met Hoogeveen zaterdag in de tweede klasse blijven. Daarna kijken we wel weer verder.”

Programma

Volgende week treft Hoogeveen zaterdag in Zuidwolde ZZVV dat met 4-1 van HZVV verloor. Laatstgenoemde ploeg is op 16 september de tegenstander.