Spits Jeroen Kamphuis bij Hoogeveen op zoek naar plafond

2 augustus 2023 11:00

Gerjo Stegeman

Jeroen Kamphuis beleefde prachtige tijden bij SV Dalfsen. Als jongen van de club promoveerde hij van de vierde naar de eerste klasse. De spits zelf scoorde makkelijk. Hetgeen leidde tot interesse van andere clubs. Lange tijd hield hij de boot af, maar nu is het tijd om bij het naar de Derde Divisie gepromoveerde Hoogeveen te kijken waar zijn plafond ligt.

“Ik heb altijd voor mezelf gezegd dat ik nog wel eens een stap wil maken. Afgelopen jaren speelde ik met Dalfsen in de eerste klasse en dat ik nu dan de stap naar de Derde Divisie kan maken is natuurlijk geweldig”, vertelt de 27-jarige aanvaller. “Ik heb hele mooie jaren gehad bij Dalfsen, waarmee ik de stap heb kunnen maken van de vierde klasse naar de eerste klasse. Ik had echter al langer in mijn hoofd om eens te kijken waar mijn plafond ligt en dat Hoogeveen mij die kans nu biedt is natuurlijk fantastisch.”

Interesse andere clubs

Dat Kamphuis de ballen er bij Dalfsen makkelijk inschoot, bleef ook niet onopgemerkt bij andere clubs. “Ik heb wel verschillende gesprekken gevoerd met diverse clubs, maar telkens kwam dat voor mij niet op het juiste moment. Dat had deels met de corona te maken. Dat waren natuurlijk gekke jaren. Daarnaast hadden we bij Dalfsen een mooie groep en was het ook een uitdaging om te kijken hoever we met het team konden komen. Het moment om verder te kijken is er nu wel en dat een derdedivisionist als Hoogeveen dan komt, is natuurlijk helemaal geweldig.”

Hoogeveen kende afgelopen jaar een droomseizoen, maar ook de prestaties van zijn vorige club Dalfsen vallen in de categorie uitzonderlijk. “Dalfsen is altijd een dorpsclubje geweest met allemaal eigen jongens. Spelen in de vierde klasse, en zo nu en dan een uitstapje naar de derde klasse, was eigenlijk altijd de standaard. Dat wij dan ook ooit nog eens in de eerste klasse zouden spelen, hield niemand voor mogelijk. En dat ook nog eens met drie kampioenschappen op rij. Het waren dan ook onvergetelijke jaren.”

Met niveau meegroeien

Zelf groeide de aanvaller met het niveau mee. “Dat ging eigenlijk automatisch. We hadden geluk dat er elk jaar een goede lichting bijkwam. Veel van die jongens kwamen ook meteen in de basis en voegden echt wat goed toe aan de selectie. Natuurlijk was het elk jaar weer een uitdaging om te kijken of jezelf en als team het niveau aankon, maar dat ging wonderbaarlijk goed. Je merkt ook dat je je aan andere teams optrekt en zo meegaat in het hogere niveau.”

Kamphuis heeft er geen moeite mee om zijn oude club te verlaten. “Ik heb er natuurlijk al heel lang over nagedacht en op een gegeven moment moet je ook eens voor jezelf kiezen. Iedereen begrijpt dat ook en gunt mij deze overstap. Ik heb vanuit de club ook alleen maar leuke reacties gehad. Voor mij was de keuze dan ook niet lastig.”

Zijn rol bij Hoogeveen is duidelijk. “De technische commissie gaf aan op zoek te zijn naar een balvaste spits die met de rug naar de goal kan spelen. Zo’n type spits ben ik, vandaar dat ik ook in beeld kwam. Ik denk tevens een goed aanspeelpunt te kunnen zijn, dus dat zal ook mijn rol worden dit seizoen.”

Jeroen_Kamphuis_VV_Hoogeveen_Groot.JPG

Bron: www.vvhoogeveen.nl