Hoogeveen in slotfase langs Rolder Boys; rentree Shakki Mohamed

Groep 1 Laatste 32

20 februari 2020 20:00

Pieter Tanja

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

ROLDE – Hoogeveen heeft zich onder barre omstandigheden weten de plaatsen bij de laatste zestien van het bekertoernooi. Na een 1-1 ruststand leek het tegen tweedeklasser Rolder Boys lange tijd af te stevenen op een strafschoppenserie. In de slotfase trok de ploeg van trainer Nico Haak de wedstrijd echter toch nog naar zich toe en liep het uit naar een 1-4 zege.

Halverwege de eerste helft kwam Hoogeveen op voorsprong via Boris Rasevic. Vlak voor rust bracht Niels Stoffers de thuisploeg echter op gelijke hoogte. In de tweede helft duurde het tot de 79e minuut voordat Hoogeveen weer op voorsprong kwam. Twan Berends was de doelpuntenmaker. In de 89e minuut scoorde Björn Zwikker de derde Hoogeveens treffer, waarna Sebastian Kleinheerenbrink in de blessuretijd de eindstand op 1-4 bepaalde.

RENTREE SHAKKI MOHAMED

Bij Hoogeveen maakte Shakki Mohamed zijn rentree. Mohamed zette vanwege privéredenen aan het begin van dit seizoen voorlopig een punt achter zijn loopbaan. Hij gaf toen al aan dat dit van tijdelijke aard zou kunnen zijn. Inmiddels begon het weer te kriebelen en heeft hij besloten zich weer aan te sluiten bij Hoogeveen. Wel zal er op korte termijn nog een gesprek plaatsvinden met de technische commissie.

VOLGENDE RONDE

In de volgende bekerronde wacht de winnaar van Be Quick 1887 zaterdag – ONT. Hoogeveen speelt dan opnieuw op een doordeweekse avond (volgende week of de week erna) een uitwedstrijd.