Hoogeveen zaterdag voorkomt blamage tegen SVN’69

H (Henk) Rotmensen

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo stegeman - Foto's: Albert Stegeman

NIJEVEEN - Hoogeveen zaterdag won voor de tweede keer op rij, maar net als een week eerder tegen Fit Boys ging het ook in Nijeveen tegen SVN’69 erg moeizaam. Na een 0-1 voorsprong gaf men in de tweede helft de wedstrijd volledig uit handen en kwam men zelfs op een 2-1 achterstand. In het laatste kwartier ging men weer voetballen en werd de wedstrijd alsnog met 2-3 gewonnen.

Hoogeveen-trainer Edward Sabandar beschikt over een brede selectie en met name voorin valt er veel te kiezen. Zo startten Enrico Schonewille en Dylano Wolters tegen SVN’69 op de bank.
Na de moeizame overwinning tegen Fit Boys wilde Hoogeveen tegen een andere laagvlieger beter voor de dag komen. Dat lukte in het begin aardig, maar ook de nog puntloze thuisploeg liet zich van haar goede kant zien. Toch was het Hoogeveen dat na twintig minuten de score opende. Een voorzet van Zifyon Djababoe belandde bij Danny Kuiper. Die zette goed z’n lichaam erin en liet doelman Schra kansloos.

SCHRIKKEN

Daarna bleef Hoogeveen moeiteloos overeind. Tien minuten voor de rust schrok iedereen toen Mischa van der Slikke een bal keihard in zijn gezicht kreeg. Hij moest uiteindelijk met de ambulance naar het ziekenhuis in Zwolle, waar de schade naar omstandigheden uiteindelijk meeviel.
In de tweede helft zakte Hoogeveen ver door de ondergrens. De thuisploeg loste een aantal waarschuwingsschoten en schoot uiteindelijk via Dennis van der Veen en Denzil van Halen rond het uur twee keer met scherp.

'MESSI-ACHTIGE' GOAL

Hoogeveen werd wakker geschud en via een ‘Messi-achtige’ goal van Enrico Schonewille kwam het een kwartier voor tijd weer op gelijke hoogte. Vlak daarna werd de schade helemaal hersteld toen Dylano Wolters met een kopbal de vrijstaande en scorende Dylan Bezuyen bediende. Hoogeveen liet zien waar het toe in staat is en kreeg hierna nog legio mogelijkheden om de score verder uit te breiden. Zo ver kwam het echter niet.

Man van de wedstrijd: Danny Kuiper