Hoogeveen zaterdag kent eenvoudige middag

Hoogeveen 1

BSVV 1

9 november 2019 14:30

Jan Hendrik Hadders

Opstelling

HOOGEVEEN - Hoogeveen zaterdag blijft in het spoor van koploper Achilles 1894 en won zaterdag voor de zevende keer op rij. Tegenstander BSVV had nauwelijks iets in te brengen en de ploeg van trainer Edward Sabandar won dan ook eenvoudig met 3-0.

Sabandar moest puzzelen voor aanvang van de wedstrijd, aangezien hij Marcel Linthorst, Jesse de Haas en Saroney Vreeling deze week geblesseerd zag afhaken. Het leidde er mede toe dat er werd teruggevallen op het oude 4-3-3 systeem, al had dat ook te maken met het feit dat de gasten uit Bovensmilde met drie spitsen speelden.
Niet dat BSVV daardoor overigens gevaarlijk was. De ploeg van trainer Ben Batterink speelde pover en creëerde nauwelijks iets. Hoogeveen deed dat wel Enrico Schonewille was als eerste dichtbij de openingstreffer, waarna vlak daarna Yorno Lunenborg de bal op de lat kopte. Ondanks het overwicht en de kansen bleef het lang 0-0. ‘Het zat op dat moment even niet mee en de laatste bal kwam steeds net niet aan. Dat was wel een probleempje, waardoor het nog spannend bleef’, gaf Zifyon Djababoe na afloop aan.

DROGE SCHUIVER

Na een half uur brak Danny Kuiper dan toch de ban door met een droge schuiver doelman Van den Broek het nakijken te geven.
Zifyon Djababoe kopte vlak voor rust nog op de paal. BSVV hield zo de schade beperkt, maar liet geen moment zien dat er wat te halen viel.
In de tweede helft ging Hoogeveen door met het missen van kansen totdat na een uur de bevrijdende treffer viel. Tot twee keer toe wist BSVV de bal van de doellijn te halen, maar bij derde poging belandde de inzet van Dylan Bezuyen net over de doellijn.
Yerold Klein had vervolgens de spanning nog terug kunnen brengen, maar de verder werkeloze Edwin Santing bleef geconcentreerd en voorkwam de tegentreffer. Vijf minuten voor tijd gooide Danny Kuiper de wedstrijd vervolgens definitief op slot met zijn tweede treffer.

GAT GESLAGEN

Door de zege heeft Hoogeveen een gat geslagen met de achtervolgers Nieuwleusen en CSVC. Zelf blijft het als nummer twee in het spoor van Achilles 1894 dat alle wedstrijden nog wist te winnen. ‘We moeten gewoon blijven winnen en ze dan 2 december in eigen huis maar verslaan’, keek Zifyon Djababoe alvast vooruit naar de confrontatie tegen de Asser koploper. ‘Ik geloof er ook echt in dat het kan. We zijn de laatste weken goed bezig en het zelfvertrouwen groeit.’
Vrijdagavond speelt Hoogeveen eerst voor de beker. Om 19.30 uur is vierdeklasser FC Kraggenburg dan de tegenstander. Een week later speelt men in Coevorden tegen CSVC.

Man van de wedstrijd: Yorno Lunenborg