Hoogeveen zaterdag boekt derde overwinning op een rij

Hoogeveen 1

Avereest 1

3e klasse D

12 oktober 2019 14:30

Daniël Dorgelo

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN – Hoogeveen zaterdag en Avereest hielden elkaar zaterdag lange tijd qua score in evenwicht. De tot zaterdag ongeslagen ploeg uit Balkbrug stond achterin goed en Hoogeveen had het daar moeilijk mee. De beste kansen waren wel voor Hoogeveen en de winnende en enige treffer vlak voor tijd van Danny Kuiper was dan ook niet onverdiend.

Avereest-trainer Stef Lamberink, oud-speler van Hoogeveen, hoopt dit jaar weer stappen te kunnen zetten. In de beginfase van de competitie lijkt hij hier daar aardig in te slagen. Hoogeveen speelt na een uitstekende voorbereiding tot nu toe moeizaam, maar wint de laatste weken wel. Tegen Avereest begon het ook goed.
Met een kopbal van Eduard Kobes en een fraaie inzet van Marcel Linthorst was men ook meteen gevaarlijk. ‘Weet je dan te scoren, dan is dat koren op onze molen en zullen zij ook moeten komen. Ik denk ook dat we dat een keer nodig hebben, waardoor we makkelijker kunnen voetballen’, analyseerde trainer Sabandar na afloop.

AVEREEST GOED GEGROEPEERD

Hij zag dat zijn ploeg vervolgens nog een aantal keren dreigend werd, maar ook dat zijn ploeg het moeilijk had met Avereest, dat goed gegroepeerd speelde. Voorin werd men echter niet gevaarlijk.
In de tweede helft hield de ploeg uit Balkbrug langs stand. Totdat Danny Kuiper de wedstrijd alsnog besliste in Hoogeveens voordeel. De van Dedemsvaart overgekomen spits was het eindstation van een fraaie aanval.
Avereest moest vervolgens op jacht naar de gelijkmaker en kreeg ook nog een goede mogelijkheid, maar vond uiteindelijk doelman Edwin Santing op z’n weg.

GEMENGDE GEVOELENS

Hoogeveen trainer Edward Sabander keek met gemengde gevoelens terug op het duel. ‘Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de punten, maar we kunnen er niet omheen draaien dat het moeizaam gaat. We kunnen moeilijke de vrije man vinden, onze buitenspelers stonden vrij vast en voorin hadden we geen aanspeelpunt. Daardoor waren we druk en slordig aan de bal. We beginnen dan ook tegen onszelf te voetballen.’

Man van de wedstrijd: Danny Kuiper