Valse competitiestart Hoogeveen zaterdag bij Klazienaveen

21 september 2019 14:30

Fred Jansen

Opstelling Hoogeveen 1

Klazienaveen en Hoogeveen zaterdag werden vooraf getipt als titelkandidaten in de derde klasse D. Zaterdag konden beide ploegen de verwachtingen in de onderlinge confrontatie nog niet waarmaken. Klazienaveen was daar het minst rouwig om, want de ploeg won door een fout van doelman Edwin Santing met 1-0.

‘De kater is enorm’, was de reactie van spits Danny Kuiper na afloop. ‘Ik denk dat we voetballend beter waren. In de eindfase en passing waren we echter veel te slordig. De kansen die we kregen maakten we niet af.’
Terechte constatering na afloop was misschien wel of de spanning bij beide ploegen ook een rol speelde. Danny Kuiper had hier wel een mening over. ‘Het is het begin van de competitie en beide ploegen worden gezien als titelkandidaten. Je wilt dan niet te gehaast beginnen en rustig blijven voetballen. Het is immers belangrijk meteen een slag te slaan. In die zin speelde de spanning misschien wel een rol.’

AFTASTEN GEBLAZEN

Zoals Kuiper al aangaf was het aftasten geblazen. Toch was het eerste kwartier het aanzien nog wel waard. In die fase kreeg de thuisploeg na twaalf minuten uiteindelijk een cadeautje aangereikt door doelman Santing die gretig werd uitgepakt. De goalie wilde de bal uittrappen, maar speelde deze recht in de voeten van Nick van der Sleen die geen enkele moeite had om te scoren. Santing kon na dit moment wel door de grond zakken. De doelman krijgt op dit moment zijn kans omdat Raimon Benjamins geblesseerd moet toekijken. Benjamins krijgt maandag te horen hoe lang hij uit de roulatie is. In het ergste geval is er sprake van een afgescheurde kruisband en is zijn seizoen nu al voorbij.

PUBLIEK GENIET NAUWELIJKS

Voor het publiek viel er na deze treffer nauwelijks iets te genieten. Wel kreeg Hoogeveen na ruim een half uur een uitstekende mogelijkheid op de gelijkmaker. Danny Kuiper verscheen oog in oog met doelman Kracht, maar die kwam als winnaar uit de strijd. Verder was Hoogeveen machteloos en pakte ook Klazienaveen er weinig van.
Met Zifyon Djababoe in de ploeg voor Dylano Wolters kende Hoogeveen in de tweede helft een betere fase. Het blafte echter wel, maar beet niet. De beste mogelijkheid was vlak na de rust voor de thuisploeg. Maurice Heine ging alleen op doelman Santing af, maar deze voorkwam een tweede tegentreffer.
Klazienaveen vertraagde het spel en hanteerde veel de lange bal. Hoogeveen maakte de fout hierin mee te gaan. Een kansloze missie want de defensie van Klazienaveen bleef soeverein overeind.

Man van de wedstrijd: Joy Eising