Hoogeveen zaterdag strijdend ten onder in topper

Hoogeveen 1

Achilles 1894 1

Wouter van der Molen
Tobias Stel
Romario Tsjong-A-Sie

30 november 2019 14:30

S.L. (Sander) Oostwoud

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN - De strijd om het kampioenschap in de derde klasse lijkt nu al beslist. Hoogeveen zaterdag verdiende in de topper tegen Achilles 1894 meer, maar verzuimde de kansen te benutten. De Assenaren deden dat wel en wonnen uiteindelijk met 0-3. Het gat tussen Achilles en Hoogeveen groeide hierdoor naar acht punten, terwijl Hoogeveen als nummer twee weer een marge heeft van vijf punten met de rest.

‘We wilden heel graag en dat zag je ook vanaf het begin terug in de wedstrijd’, keek Joy Eising na afloop terug. Het sloeg daarmee de spijker op z’n kop. Hoogeveen ging fanatiek de duels aan het Achilles 1894 had het daar lastig mee. Ook voetballend stelde Hoogeveen zeker niet teleur. Het grote probleem was echter dat Hoogeveen wel blafte, maar niet beet. Het bleef lange tijd dan ook bij enkele dreigende situaties. Tot valk voor rust. Danny Kuiper leek de bal van dichtbij hard in de touwen te jagen, maar zag tot zijn eigen ontzetting de bal via een Asser been naast gaan.
Bij Achilles zat de druk er natuurlijk minder op gezien de marge van vijf punten die het voor aanvang had. Dat viel ook terug te zien in het veld. De ploeg van Harold Wekema bleef de rust zelve en leek te wachten op die ene kans die zou gaan komen.

PRACHTIGE AANVAL

In de tweede helft veranderde er weinig. Hoogeveen trok ten strijde en kreeg na tien minuten ook de tweede grote kans van de wedstrijd. Na een prachtig opgezette aanval verscheen Julian Mol oog in oog met doelman Arne Wilpshaar. Laatstgenoemde kwam hierbij als winnaar uit de strijd.
Vlak daarna was het aan de andere kant ook bijna raak. Wouter van der Molen ging alleen richting Edwin Santing, maar ook deze keer kwam de doelman als winnaar uit de strijd. Wel was het een serieus waarschuwingsschot en daar bleef het voor Hoogeveen helaas niet bij.
Na ruim een uur vaond Achilles dan toch een gaatje in de hechte Hoogeveen-defensie. Romario Tjong-A-Sie trok de bal voor, waarna Van der Molen er dit keer wel doeltreffend zijn schoen tegenaan kon zetten. Een treffer die misschien tegen de verhouding in was, maar niemand die daar bij Achilles om maalde.

BLESSURETIJD

Hoogeveen ging echter niet bij de pakkenneer zitten en ging op jacht naar de gelijkmaker. Het werd ook een aantal keren dreigend, maar wist in de eindfase telkens niet toe te slaan. Natuurlijk ga het achterin ook ruimte weg en daar profiteerde Achilles nog twee keer van in de blessuretijd. Eerst was het Tobias Snel die doelman Santing te vlug af was en vlak daarna pikte ook Romario Tsjong-A-Sie nog weer zijn doelpuntje mee. Het was zijn veertiende seizoenstreffer.
Hoogeveen bleef met een kater achter. Het maakt tot nu toe een uitstekend seizoen door, maar heeft één groot probleem. Dat probleem stond zaterdag op het veld: het ongenaakbare Achilles 1894

Hoogeveen zaterdag – Achilles 1894: 0-3 (0-0). Scoreverloop: 61e Wouter van der Molen 0-1, 90e Tobias Stel 0-2, 93e Romario Tsjong-A-Sie 0-3. Scheidsrechter: Aron Tepper. Gele kaarten: Wolters, Marco Santing, Kobes, Post (allen Hoogeveen). Opstelling Hoogeveen: Edwin Santing, Kobes, Lunenborg, Marco Santing, Kuiper, Schonewille, Eising, Mol, Wolters (Linthorst), Strijker, Djababoe.

Man van de wedstrijd: Joy Eising