Hoogeveen zakt verder weg na nieuwe nederlaag

RKAVV

Hoogeveen 1 (zon)

Peter LoMonaco
Jeremy van Lochem
Lovette Felicia
Rico de Boer
Zakaria Amrani

Hoofdklasse A

8 maart 2020 14:30

Barry Huizinga

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Janet van der Weij

LEIDSCHENDAM – Hoogeveen zit na de winter in een forse dip en zakt steeds verder weg op de ranglijst. Zondag ging men in Leidschendam met 4-1 onderuit. Persoonlijke fouten en een gebrek aan scorend vermogen nekten de ploeg van trainer Nico Haak opnieuw. Op dit moment kan men zich dan ook niet meten met de ploegen die bovenin meestrijden.

RKAVV is er daar één van. De ploeg heeft een aantal ‘pareltjes’ in de ploeg en presteert in tegenstelling tot Hoogeveen het hele seizoen al stabiel. Dat betekende echter niet dat Hoogeveen werd weggespeeld. Integendeel zelfs. De blauwwitten waren het meest in balbezit en hadden ook veruit de meeste doelpogingen.

GOEDE BEGINFASE

Het veldspel was zeker in de beginfase ook goed te noemen. Men verzuimde echter opnieuw vroegtijdig de trekker over te halen. Zo kreeg Menno Heerkes een bijna niet te missen kans. Halverwege de eerste helft werd het allemaal wat slordiger. Men had ook geluk dat Lovette Felicia een fout van Shakki Mohamed niet afstrafte. Vlak daarna was het echter wel raak. Een corner van Zakaria Amrani werd ingekopt door Peter LoMonaco.
Hoogeveen drong vervolgens weer aan en kwam vlak voor rust verdiend op gelijke hoogte. De thuisploeg kreeg de bal niet goed weg, waarna de bal enigszins gelukkig voor de voeten van de scorende Kjelt Engbers kwam. De feestvreugde was echter van korte duur, want vanaf de aftrap was het vervolgens weer aan de andere kant raak. Aron Timmerman liet zich in de luren leggen door Jedsel Markes, waarna Twan Berends te slap verdedigde en Jeremy van Lochem kon scoren.

FOUT BORGMAN

Vlak na rust ging ook Kevin Borgman in de fout. De goalie kwam zijn doel uit en schoot de bal tegen Felicia op die het cadeautje gretig uitpakte. Hoogeveen was vervolgens nog dichtbij de aansluitingstreffer. Zo kreeg de ingevallen Sebastian Kleinheerenbrink een niet te missen kans, maar raakte hij de paal. In de slotfase maakte Zakaria Amrani aan alle illusies een eind en bepaalde hij de eindstand op 4-1.

OPPASSEN

Door de nederlaag zakt Hoogeveen naar de zesde plaats in de stand en het gat met koploper Hollandia is gegroeid naar 11 punten. ‘We kunnen onze ambities in de ijskast zetten. Het zou de waan van de dag zijn als we nu nog mikken op de titel of de nacompetitie’, aldus trainer Nico Haak . ‘Met nog elf wedstrijden te spelen moeten we zelfs nog oppassen voor de onderste plekken. Het belangrijkste is dat we eerst weer goed gaan voetballen.’

Man van de wedstrijd: Thomas Reinders