Hoogeveen blijft steken op gelijkspel in Drentse derby

Emmen 1

Hoogeveen 1 (zon)

Hoofdklasse A

16 februari 2020 14:00

J.I.R. (Jules) Nelissen

Verslag: Gerjo Stegeman/Jan Vos - Foto's: Martin van Dijk

EMMEN – Hoogeveen is in de titelrace opnieuw tegen puntverlies opgelopen. In en tegen Emmen bleef de ploeg van trainer Nico Haak steken op een 1-1 gelijkspel. Een stand die bij de rust al op het scorebord stond.

Hoogeveen keek al snel tegen een achterstand aan. Emmen mocht namelijk al na tien minuten een strafschop nemen. De razendsnelle Raphael Ngendakumana werd in de zestien door Twan Berends tegen de grond gewerkt. Patrick Eberhard bleef koelbloeding en stuurde doelman Kevin Borgman de verkeerde hoek in.
Het duurde vervolgens even voordat Hoogeveen in de wedstrijd kwam, maar na 25 minuten kwam de blauwwitte formatie weer langszij. Een prachtige aanval over verschillende schijven, werd door Emil Bijlsma binnen getikt.

STERKE FASE

Het was het begin van een sterke fase, waarin de ploeg echter verzuimde verder afstand van Emmen te nemen. Een schot van Bjorn Zwikker spatte uiteen op de lat, de rebound was niet besteed aan Boris Rasevic. Tom Heerkes zag zijn poging een metertje over het doel van Lars van der Swaluw gaan. Emmen kreeg, na een foutje in de Hoogeveense defensie nog een kans, maar Borgman won het één op één duel van middenvelder van Emmen.
Na rust had Hoogeveen het meeste balbezit, maar veel kansen leverde het in het eerste kwartier niet op. Emmen loerde op een counter, maar de verdediging van Hoogeveen gaf weinig weg. De grootste kans kregen de gasten na ruim twintig minuten spelen. In één actie kregen de Hoogeveners drie kansen, maar de bal wilde er niet in.

GROTE KANSEN

In de slotfase had Patrick Eberhard de wedstrijd ook zomaar in het voordeel van Emmen kunnen beslissen. De spits kreeg twee grote kansen, raakte één keer de lat en kopte een bal net naast. In blessuretijd kreeg Bjorn Zwikker nog een goede kans, maar gescoord werd er niet.

Man van de wedstrijd: Björn Zwikker

Deze keer geen Hoogeveen TV