Effectief ZZVV ruim langs Hoogeveen zaterdag

ZZVV 1

Hoogeveen 1

Giovanni van Dijk
Jovanni van Dijk (penalty)
Nick Vredenborg
Maurice Tinholt
Wouter Marinus
Bram Ekkel

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 15

9 september 2023 15:00

P. van Veen

Sportpark Woltingeslag
Sportlaantje 4
7921BT
ZUIDWOLDE DR

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting, foto's: Gerjo Stegeman - Camera: Thijs Rundervoort

ZUIDWOLDE – In Zuidwolde stonden de nummers 1 en 2 van de 3e klasse D van vorig seizoen tegenover elkaar in de beker. Kampioen ZZVV trof het eveneens naar de tweede klasse gepromoveerde Hoogeveen zaterdag. De thuisploeg was uiteindelijk met 3-0 te sterk. Met nog één wedstrijd te gaan lijkt de ploeg uit Zuidwolde de beste papieren te hebben om met HZVV verder te bekeren.

ZZVV was de bekercompetitie begonnen met een 4-1 nederlaag bij HZVV, terwijl Hoogeveen zaterdag de punten deelde met Stadskanaal. In de beginfase was het Hoogeveen dat het meest in balbezit was, maar nauwelijks gevaarlijk werd. ZZVV loerde op de counter en werd na ruim een kwartier ook gevaarlijk. Eerst was het Ger Luuk Pol die een enorme kans kreeg, waarna in een tijdbestek van drie minuten Maurice Tinholt tot twee keer toe verzuimde zijn ploeg op voorsprong te brengen.

Strafschop Van Dijk

Hoogeveen kwam niet verder dat wat pogingen van afstand. Nadat Ger Luuk Pol vlak voor rust een bijna niet te missen kans om zeep hielp, stond hij vlak daarna wel aan de basis van de openingstreffer. Op de achterlijn werd hij in het strafschopgebied ongelukkig onderuit gehaald door Sander van Veen. Een typische aanvallersfout van de Hoogevener. Jovanni van Dijk mocht vervolgens aanleggen vanaf de strafschopstip. In eerste instantie werd zijn inzet gekeerd door Raymon Slot, maar in de rebound was de spits alsnog succesvol.

In de tweede helft gebeurde er tot het laatste kwartier nauwelijks iets. Hoogeveen was machteloos. ZZVV bleef dan ook moeiteloos overeind en besliste vijf minuten voor tijd definitief de wedstrijd via een fabelachtige vrijetrap van Wouter Marinus. Vlak daarna werd het negatieve doelsaldo helemaal weggewerkt toen Bram Ekkel een corner vrij kon binnenkoppen. Eindstand: 3-0.

Beslissing zaterdag

Zaterdag valt de beslissing. Hoogeveen zaterdag speelt dan de kraker bij het reeds geplaatste HZVV en moet winnen om nog kans te maken door te bekeren. Naast zelf winnen moet het dan ook hopen op een nederlaag van ZZVV dat tegen Stadskanaal speelt.