Hoogeveen na snelle voorsprong onderuit bij DOVO

DOVO

Hoogeveen 1

Matthijs van Nispen
Lars Rebergen
Lininho Martins Da Silva
Matthijs van Nispen
Nick Hak
Timo Pluk

3e divisie A

4 november 2023 14:30

D. Prick

Sportpark Panhuis
Verlengde Sportlaan 5
3905AE
VEENENDAAL
tel. 0318-512060

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

VEENENDAAL – Hoogeveen heeft de kater van de bekernederlaag tegen DEM niet kunnen wegspoelen tegen DOVO. Tegen de voormalig grootmacht uit Veenendaal werd na een snelle voorsprong opnieuw met 3-1 verloren, waardoor Hoogeveen in de onderste regionen blijft staan.

Tegenvaller was het afhaken van Justin Benjamins in de warming-up. Hij voegde zich bij de toch al volle ziekenboeg. De spoeling is op dit moment dan ook dun voor trainer Stef Lamberink, die zijn ploeg in Veenendaal nog wel goed zag starten. Al na vier minuten opende Noah Schuurman na een vlot lopende aanval de score. Vlak daarna kreeg het zelfs nog een kans op de 2-0.

De eerste de beste kans van DOVO was na twaalf minuten ook raak. Matthijs van Nispen kreeg al ruimte om uit te halen en verraste Stan Meekhof op het gladde veld in de korte hoek. Vervolgens ontspon zich een heerlijke wedstrijd met kansen over en weer, waarbij de grootste mogelijkheden voor de thuisploeg waren.

Slap verdedigen

In de 37e minuut leidde dat tot een treffer. Een afgeslagen corner werd opnieuw ingebracht en kon helemaal vrij worden ingekopt door Lars Rebergen. Hoogeveen was het vervolgens helemaal kwijt en stond slap te verdedigen. Dat werd vlak voor rust nogmaals afgestraft door Lilinho Martins Da Silva: 3-1.

Na de rust bleven de beste kansen voor DOVO. Hoogeveen was voorin machteloos en mocht uiteindelijk van geluk spreken dat de score niet hoger uitviel.

Repeterend verhaal

“Ik vind het niet helemaal een repeterend verhaal als je het vergelijkt met de wedstrijd van afgelopen woensdag”, keek Noah Schuurman na afloop voor de camera van Hoogeveen TV terug. “We geven de goals wel weer makkelijk weg, maar ze vallen op een andere manier. Voetballend deden we leuk mee, maar uiteindelijk maak je de kansen zelf niet en geef je het aan de andere kant heel makkelijk weg. Natuurlijk spelen we heel hoog, maar dan moet je verdedigend gewoon beter staan.”

Geen paniek

“We waren lekker bezig. We verloren natuurlijk van IJsselmeervogels, maar pakten daarvoor een aantal goede overwinningen. Aan het veldspel ligt het niet. We moeten voorin echter wat slagvaardiger zijn en achterin wat zorgvuldiger. Aan de andere kant zijn we nog steeds aan het ontwikkelen en daar horen dit soort wedstrijden ook bij. Van paniek is dan ook geen sprake. We kijken wel waar we eindigen, maar natuurlijk moet er op een gegeven moment wel een kantelpunt zijn”.

Volgende week zondag speelt Hoogeveen om 14.00 uur thuis tegen DEM. Deze wedstrijd is niet live te volgen via Hoogeveen TV. 's Avonds wel een samenvatting.