Hoogeveen 1 (zon) - Kampong (zon)

Hoogeveen 1 (zon) - Kampong (zon)

Ouderwetse voetbalzondag met duel tussen Hoogeveen en Kampong

Nadat er voor de beker nog gewonnen werd van Baronie is er geen sprake van een droomdebuut in de 3e Divisie. De door blessures geteisterde ploeg van trainer Stef Lamberink verloor de eerste twee competitieduels en treft zondag in eigen huis het Utrechtse Kampong dat net als Hoogeveen nog puntloos is.

IMG_1477_Large.JPG
Emil Bijlsma (hier op archieffoto) maakte afgelopen zondag tegen Hercules na een blessure weer zijn eerste speelminuten.

Ondanks de 5-0 nederlaag bij titelkandidaat Hercules was trainer Stef Lamberink niet helemaal tevreden over hetgeen hij had gezien. “Het klinkt misschien wat gek na dit verlies, maar ik vond ons bepaalde fases veel beter spelen dan tijdens het eerste duel tegen Genemuiden. Het is voor mij ook nog veel te vroeg om te zeggen dat het een lastig seizoen gaat worden. Als wij een fitte ploeg hebben, kunnen we prima weerstand bieden.’’

Tegenstander Kampong is met meet dan 6500 leden de grootste omni-sportvereniging van Nederland. De club is vooral bekend om de zeer succesvolle hockeytak. De voetbaltak is echter de laatste jaren met een enorme opmars bezig. Tien jaar geleden speelde men nog in de derde klasse. Vooral de laatste jaren ging het snel. Twee kampioenschappen op rij brachten de ploeg in de Vierde Divisie, daarin eindigde men vorig seizoen als tweede om vervolgens via de nacompetitie opnieuw te promoveren.

Bij de club gaan plezier en prestaties hand in hand en wordt er niet betaald. Ook kun je als speler niet zomaar lid worden van de club. Adam Hourmat Allah, vertelt daar meer over in een interview met Hoogeveen TV (zie hieronder). De middenvelder sloot in de voorbereiding aan bij Hoogeveen zondag, maar zal komend seizoen uitkomen voor Hoogeveen zaterdag. Hij speelde vier seizoenen bij Kampong.

Beide ploegen trappen zondag om 14.00 uur af. Wedstrijdsponsor is De Jong & Laan accountants.

De wedstrijd is ook live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint om 13.40 uur met een voorbeschouwing met beide trainers. ’s Avonds zijn er via Hoogeveen TV tevens een samenvatting en reacties van beide partijen te zien. Hoogeveen TV kun je vinden via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV. Hieronder de link naar de wedstrijd van zondag. Het is handig om je (gratis) te abonneren op Hoogeveen TV, zodat je meldingen kunt krijgen over bijvoorbeeld het moment waarop een uitzending begint of als er samenvattingen/reacties zijn geplaatst.

Hoogeveen zaterdag speelt een dag eerder om 17.00 uur de eerste bekerwedstrijd thuis tegen SC Stadskanaal. Ook dit duel is live te volgen via Hoogeveen TV.

2023-2024_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_-_Kampong.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer