Geflatteerde nederlaag Hoogeveen tegen IJsselmeervogels

7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

HOOGEVEEN – Hoewel de einduitslag van 0-3 anders doet vermoeden, speelde Hoogeveen tegen grootmacht IJsselmeervogels een prima wedstrijd. De nederlaag tegen ‘het Ajax van het amateurvoetbal’ was dan ook enigszins geflatteerd. De ploeg van trainer Stef Lamberink had een beter resultaat verdiend. De gasten uit Spakenburg waren op de beslissende momenten echter net wat geslepener.

Het was natuurlijk een prachtig affiche zaterdagavond waar zo’n 1000 toeschouwers op afkwamen. Van enig ontzag was echter geen sprake bij Hoogeveen. De thuisploeg was veelvuldig op de helft van IJsselmeervogels te vinden en kreeg ook een aantal corners te nemen. De eerste grote mogelijkheid was echter voor de ‘rooien’ uit Spakenburg.

In een counter mocht Dennis Knuiman alleen op Stan Meekhof afgaan, maar de Hoogeveen doelman won het één op één duel glansrijk. Tien minuten later moest Meekhof wel vissen. Uit de eerste corner van de gasten ontstond een scrimmage voor de neus van Meekhof, die kansloos toekeek hoe Knuiman dit keer wel het net vond.

Dubieuze strafschop

Amper vijf minuten later stond Meekhof weer in het middelpunt van de belangstelling, toen scheidsrechter Lodeweegs een overtreding van de Hoogeveen keeper bestrafte met een strafschop, tot ontsteltenis van de keeper van Hoogeveen, die zijn tegenstander niet had geraakt. Marouane Afaker stuurde Meekhof de verkeerde kant op en zette de 0-2 op het scorebord.

Hoogeveen ging op zoek naar de aansluitingstreffer, zag een poging van Noah Schuurman gekeerd worden door IJsselmeervogels doelman Jaimy Schaap en had pech toen Justin Benjamins, vlak voor rust de bal, na een mooie aanval, op de paal schoot.

Opnieuw het aluminium

Direct na rust trof Hoogeveen weer het aluminium. En weer was het Benjamins die de kwaliteit van de lat testte. De inzet van de aanvallende middenvelder belandde vanuit een klutssituatie bovenop de lat. Daarna had de thuisclub wel een overwicht, zonder dat het grote kansen kreeg.

Tien minuten voor tijd was het weer Knuiman, die met zijn tweede van de avond de eindstand bepaalde op 0-3 en Hoogeveen na drie zeges weer liet voelen hoe verliezen voelt.

Hoogeveen-trainer Stef Lamberink vond dat er meer had ingezeten voor zijn ploeg. ,,In het begin kregen wij er niet goed druk op. Kleine momenten voor rust zijn bepalend geweest. In de tweede helft waren wij de baas. Toen hebben we ook kansen gehad. Ik vond het een geflatteerde nederlaag. Over het spelbeeld ben ik tevreden. We moeten zorgen dat we dit spel vasthouden.’’