Hoogeveen hard onderuit bij Staphorst

7951AT
STAPHORST
tel. 0522-461961

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag: RTV Drenthe - Foto's: Martin van Dijk - Samenvatting: Mandé Mol Videoproducties/Gerjo Stegeman

Voor de KNVB Beker leverde Hoogeveen eind september een knappe prestatie door Staphorst met 3-0 te verslaan. Vanmiddag waren de rollen in Staphorst compleet omgedraaid en wist de thuisploeg het degradatieduel in de Derde Divisie A met maar liefst 5-1 te winnen.

Bij Hoogeveen stond de 39-jarige Raimon Benjamins vanmiddag onder de lat. De oud-doelman van de blauwhemden, die tegenwoordig keeperstrainer is bij de derdedivisionist, verving Stan Meekhof (geschorst) en de twee geblesseerde doelmannen (Renzo Hemmes en Bart de Weerd). Die laatste hield aan zijn invalbeurt vorige week - in het gestaakte duel - tegen Sparta Nijkerk een lichte hersenschudding over, toen hij per ongeluk tegen zijn hoofd werd geschopt.

0-0 rust

Waar er in de eerste helft niet werd gescoord, kreeg Staphorst vlak na rust direct het slot van deur toen Daimen Schra de score opende voor de thuisploeg.
Een fractie later verdubbelde Boye Keizer de voorsprong en nadat Dirk Muis een kwartier na rust de 3-0 maakte, was het duel al beslist. Toen Aleks Jankovic niet veel later de 4-0 maakte deed Hoogeveen via Jeroen Kamphuis nog wel iets terug, maar de achterstand was toen al onoverbrugbaar. Good-old Martijn Brakke zorgde voor het slotakkoord.
Een flinke domper voor de ploeg van Stef Lamberink. "Ik ben nog steeds een beetje overrompeld. In de eerste helft leek het deze kant absoluut niet op te gaan, maar we komen gewoon waardeloos uit de kleedkamer."

Stand

Door de zege is Staphorst de Drentse vertegenwoordiger in de Derde Divisie A gepasseerd. De formatie uit Overijsssel heeft nu 16 punten uit 15 duels, terwijl Hoogeveen 14 uit 14 heeft. Beide ploegen staan op een nacompetitieplek. Kampong (13 uit 14) en hekkensluiter ODIN'59 (5 uit 15) blijven staan op een directe degradatieplek.
Koploper blijft Harkemase Boys, ondanks de 4-2 nederlaag bij Sparta Nijkerk. De Friezen hebben 30 punten uit 15 duels. Genemuiden had vanmiddag medekoploper kunnen worden, maar kwam niet verder dan 2-2 bij HSC'21. Net als nummer 3 IJsselmeervogels heeft Genemuiden 28 punten uit 15 wedstrijden.

Volgende week zondag speelt Hoogeveen op eigen veld tegen VVSB. Deze wedstrijd is dan gewoon weer live te volgen via ons YouTube-kanaal Hoogeveen TV.