Hoogeveen 1 - S.V. Oosterwolde 1

Hoogeveen 1 - S.V. Oosterwolde 1

Hoogeveen zaterdag op jacht naar promotie tegen SV Oosterwolde

Na het prachtige feest van afgelopen zondag n.a.v. het kampioenschap en de promotie naar de 3e Divisie van Hoogeveen zondag, gaat nu de blik richting Hoogeveen zaterdag. Zij starten zaterdagavond de nacompetitie om een plek in de tweede klasse. Thuis is om 19.00 uur SV Oosterwolde de tegenstander.

Hoogeveen_zaterdag_voorbeschouwing_Groot.JPG

Hoogeveen eindigde knap als tweede en wil natuurlijk graag proberen om ook een stapje hoger te komen. Promotie zou overigens betekenen dat men dan aan haar plafond zit. Door de invoering van het weekendvoetbal heeft de KNVB namelijk besloten dat de zaterdagtak niet hoger mag spelen dan de tweede klasse. Dit om te voorkomen dat zowel de zondag als de zaterdag op hetzelfde niveau zouden kunnen uitkomen.

Neemt niet weg dat Hoogeveen natuurlijk graag de stap zou willen maken, aangezien een hoger niveau de ontwikkelkansen voor de spelers vergroot. De eerste stap moet dus gezet worden tegen SV Oosterwolde. De tegenstander eindigde als elfde in de 2e klasse L. De fusieclub is (door de twee afgebroken corona-seizoenen) bezig aan haar eerste volledige seizoen en in 2020 ontstaan uit De Griffioen en DIO Oosterwolde.

Oosterwolde zette in maart een goede serie neer door vier keer op rij te winnen, maar daarna volgde een mindere periode met vier nederlagen. Twee weken terug werd er in een spectaculair duel met 3-4 gewonnen van Be Quick Dokkum en op de laatste speeldag werd er met 2-2 gelijk gespeeld tegen VEV’67. Het was net niet voldoende voor rechtstreekse handhaving.

De winnaar van het duel speelt een week later de halve  finale tegen de winnaar van Be Quick Dokkum – Klazienaveen. Mocht dat Hoogeveen zijn, dan speelt het opnieuw thuis.

Een geschiedenis kent het zaterdag te spelen duel door de recente fusie van SV Oosterwolde niet. Wel speelde Hoogeveen zondag regelmatig tegen DIO Oosterwolde en trof de zaterdagtak De Griffioen als eens.

De wedstrijd begint om 19.00 uur i.v.m. de KNVB-beker finaledag die overdag op ons complex wordt gespeeld. De wedstrijd wordt ook live uitgezonden door Hoogeveen TV. De uitzending begint al om 18.40 uur met een voorbeschouwing met beide trainers. Een dag later zijn er ook een samenvatting en reacties te zien. Je vindt Hoogeveen TV via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

mevr S.A. Brinkkemper