Hoogeveen zaterdag in slotseconden naast WVV

WVV 1

Hoogeveen 1

18 januari 2023 20:00

G. van Duinen

Sportpark WVV
Mr. D.U. Stikkerlaan 1 A
9675AA
WINSCHOTEN

WINSCHOTEN – Dinsdag keerde Hoogeveen zaterdag terug van een zeer geslaagd trainingskamp in Marbella. Een dag later moest men meteen aan de bak in Winschoten voor het inhaalduel tegen WVV. Lange tijd keek men tegen een 1-0 achterstand aan, maar in de slotseconden viel toch nog de gelijkmaker.

Een contrast kon woensdagavond bijna niet groter. Van twintig graden in de Spaanse zon naar een koud en winderig sportpark in Winschoten. In de eerste helft had Hoogeveen de wind en regen tegen. Hierdoor had men veel problemen met de opbouw. Het was een ‘ren- en vliegwedstrijd’ waarin WVV de bovenliggende partij was. Het kreeg ook drie goede mogelijkheden, maar stuitte telkens op de uitstekend keepende Raymon Slot.

In de rust werden er met Djalfhano van der Haar, Twan Reinders en Sander van Veen drie verse krachten in het veld gebracht. Marco Santing schoof door naar het middenveld en met Van Veen voorin kwam er meer lopend vermogen om druk te zetten op de verdediging.

Discutabel

In de 55e minuut moest Hoogeveen een tegentreffer incasseren die discutabel was. Slot redde in eerste instantie, maar de rebound werd vanuit buitspelpositie ingeschoten. De speler die de rebound schoot stond op moment van spelen al buitenspel, maar toch werd de goal goedgekeurd.

Hierna moest Hoogeveen in de achtervolging en dit ging best aardig tot aan de 16 meter. Sander van Veen, Eduard Kobes, Jan ten Cate en Marco Santing probeerden allen de keeper te verschalken van buiten de 16, maar dit waren makkelijke prooien voor de keeper.

Blessure

In de 70e minuut moest Dylan Bezuyen de strijd staken door een blessure. Hij werd vervangen door Nick Kroezen en zoals zo vaak viel hij wederom uitstekend in. Het laatste kwartier probeerde Hoogeveen een gelijkmaker te forceren door Eduard Kobes in de spits er bij te zetten en in een 3-4-3 formatie te gaan spelen. Mitchell Strijker maakte in die fase weer minuten in het eerste. Dit offensief resulteerde in veel lange ballen met een ouderwets gevecht rondom de zestien. Tevens leverde dit een handvol corners op. Hier ging doelman Slot ook 2x mee naar voren, echter zonder resultaat.

Ontlading

In de 98e minuut viel dan toch de gelijkmaker. Een afvallende corner werd door Nick Kroezen goed verwerkt en links op Ruben de Haas ingespeeld. Zoals zo vaak had Ruben weer een geweldige voorzet in huis en met zijn 8e assist van het seizoen bracht hij Sander van Veen, die geweldig inviel, in stelling om bij de eerste paal van 3 meter de bal achter de keeper te schieten. Een explosie van geluk en toch nog een punt voor Hoogeveen.

Zaterdag wacht opnieuw een uitwedstrijd. Dan is Veenhuizen de tegenstander. De samenvatting en reactie na afloop zijn dan ’s avonds ook weer te zien via Hoogeveen TV.