Hoogeveen 1 - WVV 1

Hoogeveen 1 - WVV 1

Hoogeveen zaterdag op puntenjacht tegen WVV

Nu met ZZVV de kampioen van de derde klasse D bekend is, wacht bovenin alleen nog de strijd om een plek in de nacompetitie om promotie naar de tweede klasse. Hoogeveen zaterdag heeft met drie punten voorsprong op concurrent FC Zuidlaren nog alles in eigen hand, maar kan zich de komende drie wedstrijden slechts een kleine misstap veroorloven. Zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen de zaterdagtak van WVV uit Winschoten.

IMG_9379_Large.JPG

Hoogeveen wisselt dit seizoen te vaak goede periodes af met mindere. Kortom, het is niet stabiel genoeg gebleken om echt mee te doen om de hoofdprijs. De laatste twee duels waren wat dat betreft exemplarisch. Na een goede reeks met o.a. overwinningen tegen Klazienaveen en ZZVV volgde een nederlaag tegen Vitesse’63 en een gelijkspel tegen CSVC. Nu kan de nederlaag tegen Vitesse onderhand niet bijzonder genoemd worden, aangezien de ploeg uit Koekange bezig is aan een ongekende reeks en rechtstreeks afstevent op de winst in de 3e periode.

ZZVV en Klazienaveen hebben al een periode, waardoor de nummer drie van de ranglijst de plek van kampioen ZZVV  mag gaan innemen. Voor Hoogeveen is Zuidlaren, dat drie punten minder heeft, wat dat betreft de enige concurrent. Nummer vijf De Weide staat al op negen punten. Natuurlijk bestaat ook nog de kans dat men de 3e periode wint, maar dat lijkt met een achterstand van vijf punten niet echt realistisch. Het is dus zaak de resterende drie wedstrijden te winnen om zo ook met een goed gevoel de nacompetitie in te gaan.

Dat moet dan gebeuren tegen WVV. Begin januari eindigde de ontmoeting op een koude, doodeweekse avond in 1-1. Hoogeveen was toen net terug van een trainingskamp in Marbella. De tegenstander heeft nog een paar punten nodig om zich veilig te spelen. Op dit moment bezet met de achtste plaats en bedraagt de voorsprong op nummer 9 vijf punten.

De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur. 's Avonds zijn de reacties van beide partijen en de samenvatting te zien via Hoogeveen TV.

Een dag later speelt Hoogeveen zondag in de Vierde Divisie in Noordwijk de topper tegen SJC. Dit duel begint om 14.00 uur en is vanaf 13.40 uur ook live te volgen via Hoogeveen TV.

2022-2023_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_zaterdag_-_WVV.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer