Hoogeveen 1 - DKB 1

Hoogeveen 1 - DKB 1

Hoogeveen zaterdag speelt derby tegen DKB

Hoogeveen zaterdag heeft twee vrije weekenden gehad om de scherven van de wedstrijd bij Zuidlaren bij elkaar te rapen. Zaterdag moet men de rug weer zien te rechten als DKB uit De Krim op bezoek komt op het Bentinckspark.

DKB_-_Hoogeveen_2022-2023_Large.JPG
Een fragment uit de eerderv dit seizoen gespeelde wedstrijd in De Krim.

De schade zat ‘m bij Hoogeveen niet zo zeer in de nederlaag, pas de tweede van het seizoen, maar meer in de schorsingen die het duel opleverde. Vooral de rode kaart van tweede doelman Michel Schoonbeek, die de eveneens geschorste Raymon Slot verving, deed pijn, omdat Hoogeveen niet ruim in de keepers zit. Het zal dan ook de voornaamste uitdaging zijn voor Herman Schonewille,  naast de afwezigheid van de geschorsten Twan Reinders en Stefan Pattipeilohy.

Verder zag men Zuidlaren naderen tot twee punten. Hoogeveen zal er alles aan willen doen om de marge weer de vergroten. De 3e plaats geeft aan het eind van het seizoen zo goed als zeker recht op deelname aan nacompetitievoetbal.

Tegenstander DKB promoveerde afgelopen zomer na 44 jaar in de vierde klasse te hebben gespeeld naar de 3e klasse. In de finale van de nacompetitie werd Holwierde verslagen. Een huzarenstukje van trainer Jan Otto Benjamins en zijn mannen. Ondanks dat men tegen degradatie strijd doet men het ook een niveau hoger best verdienstelijk. De ploeg haalt bijna wekelijks het maximale eruit en voetbalt naar vermogen. Men verdient respect en waardering voor de strijdwijze, die getuigt van realisme, die men wekelijks laat zien.

Eerder dit seizoen eindigde het duel in De Krim in 1-1. DKB kwam toen in de eerste helft op voorsprong, maar zag Hoogeveen in het tweede bedrijf langszij komen.

In Hoogeveen stonden beide ploegen in competitieverband één keer eerder tegenover elkaar. Dat was in het seizoen 2016-2017. Hoogeveen won dankzij treffers van Ruben Roemahlewang en Guido ten Cate met 2-0.

De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur. 's Avonds zijn de reacties van beide partijen en de samenvatting te zien via Hoogeveen TV.

Een dag later speelt Hoogeveen zondag in de Vierde Divisie thuis tegen Hollandia. Dit duel begint om 14.00 uur en is vanaf 13.40 uur ook live te volgen via Hoogeveen TV.

2022-2023_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_zaterdag_-_DKB.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer