De Weide 1 - Hoogeveen 1

De Weide 1 - Hoogeveen 1

Hoogeveen zaterdag start met kraker bij De Weide

Dit weekend start ook de competitie in de 3e klasse D. Het team van Herman Schonewille en Marlon Kruis mag het uit opnemen tegen plaatsgenoot vv de Weide. Een prachtige start van de competitie met een echte derby. Deze derby is overigens nog nooit gespeeld in competitie verband. Voor vvde Weide wordt het tevens de eerste wedstrijd in de 3e klasse na acht seizoenen te hebben gespeeld in de 2e klasse.

De Weide moest tevens helemaal opnieuw starten. De gehele technische staf en begeleiding is gestopt  en er zijn een groot aantal basis spelers vertrokken. De Weide zet dit seizoen volledig in op eigen jeugd en heeft Patrick Beek (ex-Klazienaveen) aangetrokken om het team optimaal te laten groeien en vormen. De voorbereiding is wisselend verlopen maar qua uitslagen lijkt de opgaande weg te zijn gevonden. De laatste drie wedstrijden werden allemaal gewonnen waarbij de wedstrijd tegen klassegenoot Hollandscheveld in het oog sprong. Een 4-2 achterstand werd in de laatste 8 minuten goed gemaakt en werd er een 4-5 overwinning geboekt.

Ook bij v.v. Hoogeveen is er een nieuw trainersduo gekomen en ook hier wordt volledig ingezet op spelers uit eigen jeugd. De voorbereiding die de ploeg heeft gedraaid is best aardig te noemen. Vrij onverwachts werd de Paviljoen bokaal gewonnen met knappe overwinningen tegen 2e klassers v.v. Dalen en Achilles 1894. Vooral tegen Dalen was het veldspel van een behoorlijk niveau.

In de beker werden twee goede overwinningen geboekt op resp. Tiendeveen en Beilen zaterdag. Enige kanttekening bij beide wedstrijden is dat de score achterbleef en kan de selectie verweten worden niet zakelijk genoeg te zijn voor de goal. In beide wedstrijden werden zeker tien 100% kansen om zeep geholpen doordat de concentratie en echte wil om met 10-0 te winnen niet aanwezig was. Over de wedstrijd tegen Fit Boys kunnen wij helemaal kort zijn. Die werd schaamteloos met 2-0 verloren en had de ploeg helemaal niks in te brengen.

De selectie van Schonewille en Kruis bestaat dit jaar uit 18 spelers en twee keepers. Dit weekend zijn alle spelers fit en hebben de beide heren een luxe probleem. De ploeg is gretig en wil uiteraard goed de competitie starten.

De wedstrijd start om 15:00 uur op Sportpark Schutlanden.  's Avonds zijn de samenvatting en de reacties van beide partijen te zien via Hoogeveen TV.

Wedstrijd-nummer

E. Wieringa

Opstelling/selectie

Opstelling:

Staf:

Sportpark Schutlanden
Elbe 2
7908HB HOOGEVEEN

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd