Hoogeveen 1 - De Weide 1

Hoogeveen 1 - De Weide 1

Hoogeveen zaterdag speelt stadsderby tegen De Weide

De wedstrijd tussen Hoogeveen zaterdag en De Weide is natuurlijk een prachtig affiche. Niet alleen omdat het een stadsderby is, maar ook gezien de historische achtergrond. De belangen voor beide ploegen zijn totaal verschillend. Hoogeveen wil in het spoor blijven van de koplopers, terwijl De Weide zich steviger willen nestelen bij de eerste acht plaatsen hetgeen uiteindelijke rechtstreekse handhaving moet opleveren.

De_Weide_-_Hoogeveen_zaterdag_2022-2023_Groot.JPG
Een fragment uit de wedstrijd van eerder dit seizoen.

In 1982 besloot de zaterdagtak van Hoogeveen zich af te scheiden en op te gaan in een nieuwe vereniging: De Weide. Een situatie die anno 2023 ondenkbaar is. Hoogeveen beschikte destijds over meer dan tien elftallen die op zondag speelden. Kortom, andere tijden. Inmiddels is Hoogeveen zaterdag alweer bezig aan het elfde seizoen sinds de rentree. Een onderlinge clash met De Weide bleef echter tot dit seizoen uit.

Door de degradatie van De Weide staat het duel dit seizoen wel op het programma. Tijdens de competitieopening op 24 september was de eerste confrontatie met 0-4 een prooi voor Hoogeveen. De Weide kende ook een moeilijke start van de competitie. Trainer Patrick Beek moest ook een nieuwe selectie tot eenheid smeden. Gaandeweg de eerste seizoenshelft werden de resultaten beter en klom men op de ranglijst. Inmiddels staat men zesde, maar de verschillen vanaf plek vier t/m veertien zijn zeer gering.

Hoogeveen hoeft zich geen zorgen te maken over handhaving. Men heeft als doel een plek in de nacompetitie te behalen en zit ondertussen ook nog in de wachtkamer als het gaat om de bovenste twee plaatsen. De achterstand op ZZVV bedraagt vijf punten, terwijl men zes verliespunten meer heeft dan Klazienaveen. De gelijke spelen tegen WVV en Veenhuizen leverden kostbaar puntenverlies op, maar de 3-1 overwinning vorige week tegen Hollandscheveld zorgde weer voor een positieve impuls. Met verloor ook nog maar één keer en daar kan men dan ook zeker tevreden over zijn.

De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur. 's Avonds zijn de reacties van beide partijen en de samenvatting te zien via Hoogeveen TV.

Een dag later speelt Hoogeveen zondag in de Vierde Divisie thuis de topper tegen HBS. Dit duel begint om 14.00 uur en is vanaf 13.40 uur ook live te volgen via Hoogeveen TV.

2022-2023_wedstrijdsponsor_2.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer