Hoogeveen 1 - Hollandscheveld 1

Hoogeveen 1 - Hollandscheveld 1

Hoogeveen zaterdag speelt derby tegen Hollandscheveld

Het is ‘derby-time’. Zaterdag speelt Hoogeveen zaterdag tegen Hollandscheveld en een week later is, ook in eigen huis, De Weide de tegenstander. Hoogeveen zal in deze duels ook graag de smaak van een overwinning weer willen proeven na twee gelijke spelen.

Hoogeveen_-_Hollandscheveld_2021-2022_Large.JPG
Een fragment uit de wedstrijd van vorig seizoen.

Natuurlijk is het jammer dat door twee gelijke spelen op rij de koppositie weer uit zicht is. “Qua stand op de ranglijst is de ontwikkeling van de laatste dagen misschien minder, maar qua teambuilding hebben we in Marbella echt stappen gezet. Neemt natuurlijk niet weg dat het ontzettend jammer is dat we voorlopig niet meer naar de ranglijst hoeven te kijken wat betreft de achterstand op Klazienaveen en ZZVV. We moeten proberen zo hoog mogelijk te eindigen en ons focussen op de nacompetitie”, was de reactie van trainer Herman Schonewille na afloop van het duel van zaterdag.

Duidelijk is wel dat de ploeg over veerkracht beschikt. Dat bewijst wel het feit dat men zowel tegen WVV als Veenhuizen in de slotminuten nog de gelijkmaker wist te scoren. Ook het vertoonde spel tijdens de eerste 25 minuten afgelopen zaterdag biedt zeker perspectief. Elke ploeg moet ook weer in het ritme komen en dat is voor Hoogeveen niet anders.

Hollandscheveld was bezig aan een goede reeks. Er werd op een goede manier afscheid genomen van trainer Johan Sikkes, waarna John Kikkert tijdelijk het roer overnam. Onder leiding van Kikkert werden vervolgens drie van de vijf wedstrijden gewonnen. Afgelopen zaterdag kwam er na een 0-3 nederlaag tegen De Weide een eind aan de ongeslagen reeks. Voor Kikkert is het duel met Hoogeveen bijzonder, aangezien hij vijf seizoenen trainer was bij Hoogeveen zondag.

In totaal stonden beide ploegen in Hoogeveen 8 keer eerder tegenover elkaar tijdens een officiële ontmoeting. Hollandscheveld won nog nooit. Hoogeveen stapte zes keer als winnaar van het veld. Dat was vorig seizoen ook het geval toen er met 3-0 werd gewonnen..

De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur. ’Na afloop wodt er ook weer gezorgd voor een fantastische derde helft met om 17.30 uur zanger Robert Pater. 's Avonds zijn de reacties van beide partijen en de samenvatting te zien via Hoogeveen TV.

Een dag later speelt Hoogeveen zondag in de Vierde Divisie uit bij Be Quick 1887. Dit duel begint om 14.00 uur en is vanaf 13.40 uur ook live te volgen via Hoogeveen TV.

2022-2023_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_zaterdag_-_Hollandscheveld.jpg

De_Derde_helft.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld