Hoogeveen start voorbereiding met gelijkspel

DETO Twenterand 1

Hoogeveen 1 (zon)

5 augustus 2022 20:00

Semih Kiremit

Sportpark Het Midden
Schout Doddestraat 46
7671GT
VRIEZENVEEN
tel. 0546-561970

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag + samenvatting: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

VRIEZENVEEN - Twee dagen na de 1e training stond voor Hoogeveen in Vriezenveen de eerste oefenwedstrijd op het programma. Tegenstander was DETO dat uitkomt in de zaterdag 4e divisie. In een vermakelijk duel werd het uiteindelijk 2-2.

De voorbereiding is kort, want over drie weken wacht al de eerste competitiewedstrijd uit bij Heino. Tegen DETO waren met uitzondering van Jordy Gierveld alle nieuwelingen aanwezig. Daarnaast is Emil Bijlsma na een lange revalidatie dichtbij een rentree. Raphael Ngendakumana ondervindt nog wel steeds teveel hinder van een knieblessure, waarvan de oorzaak lastig te achterhalen is.

Aangezien niet elke positie dubbel is bezet, moesten een aantal spelers meteen negentig minuten aan de bak. Na elf minuten werd de score geopend door de thuisploeg. Na een overtreding van Louis Vijfhuizen in het strafschopgebied, faalde Bas Postma niet vanaf de strafschopstip.

Ploegen aan elkaar gewaagd

Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en vijf minuten later lag de gelijkmaker al in het net. De van Alcides overgekomen Sil Kuurman zette goed door en vond de scorende Tom Heerkes. Na een half uur zag Sem Nijkamp zijn vrijetrap nog net worden gekeerd door doelman Rhebergen. Vlak voor rust was het aan de andere kant Badr Hamdaoui die verzuimde de thuisploeg weer op voorsprong te zetten.

In de tweede helft maakte ook Justin Benjamins zijn debuut voor Hoogeveen. Hetzelfde gold voor doelman Renzo Hemmes. Benjamins stond na acht minuten aan de basis van de tweede Hoogeveense treffer. Op de achterlijn behield hij het overzicht, waarna hij heel fraai de scorende Sil Kuurman wist te vinden.

Vermoeidheid

Halverwege de tweede helft sloeg de vermoeidheid toe en kwam DETO weer langszij. Uit een corner kopte Mats Knol hard raak. Mario Francismouth kreeg vervolgens de drie keer toe de mogelijkheid om zijn ploeg nog de winst te bezorgen. De paal en doelman Hemmes stonden Vriezenveens succes echter in de weg.

Offerein Bokaal

Dinsdagavond speelt Hoogeveen voor eigen publiek om 19.30 uur tegen FC Emmen O21 voor de AH Offerein. HZVV speelt dan op hetzelfde tijdstip tegen Be Quick 1887. Klik hier voor meer informatie >>