Hoogeveen 1 - Tiendeveen 1

Hoogeveen 1 - Tiendeveen 1

Hoogeveen zaterdag start bekercompetitie tegen Tiendeveen

Daar waar Hoogeveen zondag inmiddels is gestart met de competitie, speelt Hoogeveen zaterdag de komende drie weken eerst nog bekerduels. Zaterdag is thuis het naar de vijfde klasse gedegradeerde Tiendeveen de eerste tegenstander.

image00082.jpeg

Het blijft een jaarlijks terugkerend issue: de tegenstand in de bekercompetitie en dan met name de weerstand. Het krachtsverschil is vaak groot, waardoor het uiteindelijk lastig inschatten is waar je als ploeg staat bij de competitiestart. Dit jaar is dat niet anders. Naast Tiendeveen treft Hoogeveen met Beilen zaterdag namelijk nog een vijfdeklasser. Andere opponent is het naar de vierde klasse gedegradeerde Fit Boys.

Kortom, een verschil met de wedstrijden die tijdens de Paviljoen Nijstad Cup werden gespeeld. Daarin trof de ploeg van Herman Schonewille en Marlon Kruis met ZZVV, Achilles 1894 en Dalen alleen maar derde- en tweedeklassers. Mooie opsteker was dat al deze wedstrijden en daarmee ook het toernooi werden gewonnen.

Echte conclusies kunnen er nog niet worden getrokken. Duidelijk was wel dat het met teamspirit goed zat en er snel en hoog druk gezet kon worden. Daarbij was van een vaste basiself nog geen sprak, aangezien een groot aantal spelers de kans krijgen zich te bewijzen. De komende weken zal er wat dat betreft meer duidelijk worden.

De wedstrijd tegen Tiendeveen begint zaterdag om 14.30 uur. ’s Avonds zijn de samenvatting en de reacties van beide partijen te bekijken via Hoogeveen TV.

Zaterdag 10 september speelt Hoogeveen uit bij Fit Boys en een week later komt Beilen zaterdag naar het Bentinckspark.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Toernooi

Wedstrijd-nummer