Hoogeveen 1 - VKW 1

Hoogeveen 1 - VKW 1

Hoogeveen speelt streekderby tegen VKW

Een bijzondere wedstrijd. Zo kan het duel van aanstaande zondag tussen Hoogeveen en VKW wel bestempeld worden. Natuurlijk speelden beide ploegen op een lager niveau al eens tegenover elkaar, maar nog nooit in de 4e divisie / Hoofdklasse.

Hoogeveen_-_VKW_Offerein_Voetbaltoernooi_2021_Large.JPG

Een fragment uit het onderlinge duel tijdens het Offerein Voetbaltoernooi van 2021.

Onder leiding van Karlo Meppelink promoveerden de Westerborkers vorig seizoen vanuit de eerste klasse. Men eindigde als tweede, maar doordat kampioen Hoogezand koos voor de overstap naar de zaterdag was rechtstreekse promotie een feit. De ploeg van Bernd van Bolhuis verzamelde tot nu toe vier punten, maar scoorde nog maar één keer. Dat gebeurde in het met 0-1 gewonnen duel tegen VOC.

Laatstgenoemde ploeg versloeg afgelopen zondag Hoogeveen. De competitiestart verloopt voor het eerst in jaren dan ook niet voorspoedig. De ploeg van trainer Nico Haak verloor de laatste twee duels en heeft net zoveel punten als de tegenstander uit Westerbork. Winst is dan ook noodzakelijk om niet af te haken bij het bovenste deel van de ranglijst.

In Hoogeveen stonden beide ploegen vier keer eerder tegenover elkaar in een officiële wedstrijd en al deze duels werden gewonnen door Hoogveen. Vorige zomer speelden beiden ploegen tegen elkaar tijdens het Offerein Voetbaltoernooi. Toen won Hoogeveen met 7-0.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en zal gespeeld worden op het hoofdveld van HZVV. Dit i.v.m. de aanleg van een nieuwe kunstgrasmat op ons eigen hoofdveld. De ingang is gewoon via vv Hoogeveen.

De wedstrijd is ook live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint om 13.45 uur met een voorbeschouwing met beide trainers. ’s Avonds zijn er via Hoogeveen TV tevens een samenvatting en reacties van beide partijen te zien. Hoogeveen TV kun je vinden via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV. Hieronder de link naar de wedstrijd van zondag. Het is handig om je (gratis) te abonneren op Hoogeveen TV, zodat je meldingen kunt krijgen over bijvoorbeeld het moment waarop een uitzending begint of als er samenvattingen/reacties zijn geplaatst.

Hoogeveen zaterdag speelt om 15.00 uur de stadsderby uit bij De Weide. Van dit duel zijn zaterdagavond de samenvatting en reacties te zien.

2022-2023_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_-_VKW.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer