Hoogeveen 1 - Hollandia

Hoogeveen 1 - Hollandia

Hoogeveen op jacht naar meer tegen Hollandia

De eerste prijs is binnen met het behalen van de 2e periodetitel. Hoogeveen wil echter meer en gaat vol voor de titel. Wat dat betreft wachten nog tien zware wedstrijden en de strijd bovenin is en blijft bloedstollend. Zondag wacht de thuiswedstrijd tegen Hollandia. Een ploeg die misschien wel te laag staat op de ranglijst.

Hollandia_-_Hoogeveen_2022-2023_Large.JPG
Een fragment uit de eerder dit seizoen gespeelde wedstrijd in Hoorn.

“We spelen natuurlijk al een aantal jaren mee bovenin en je ziet dat we een stuk volwassener en zijn geworden en ook wedstrijden zoals vandaag over de eindstreep kunnen trekken. Ook voetballend zijn we weer beter geworden. We moeten er echter nog tien wedstrijden keihard voor werken, dus we zijn er nog lang niet”, was de conclusie vorige week zondag van Menno Heerkes. Hij sloeg daarmee te spijker op z’n kop. De ervaring zal er ook voor zorgen dat met het hoofd niet op hol laat brengen nu de koppositie is veroverd.

Tegenstander Hollandia staat in de grijze middenmoot. Degradatiezorgen heeft men niet en zicht op de bovenste plekken ook niet. Toch hoeft het seizoen niet als een nachtkaars uit te gaan, aangezien zondag de strijd om de 3e periodetitel begint. De degradant uit de 3e Divisie tankte wat dat betreft zelfvertrouwen door afgelopen zondag VOC met 6-0 te verslaan. Het duel daarvoor werd er op Craeyenhout knap met 2-2 gelijkgespeeld tegen de toenmalige koploper HBS. Eenvoudig zal het dan ook zeker niet worden voor Hoogeveen.

Eerder dit seizoen eindigde het duel in Hoorn in 2-2. In de eerste helft scoorde Hollandia toen al snel de openingstreffer, waarna Hoogeveen in de tweede helft heel snel orde op zaken stelde en via twee treffers van Jamai Kriekjes op voorsprong kwam. Voldoende voor de winst was dat niet, want een kwartier voor tijd scoorde Hollandia op zeer fraaie wijze de gelijkmaker.

In Hoogeveen stonden beide ploegen slechts één keer eerder tegenover elkaar. Dat was in het seizoen 2018-2019. Ook toen werd het 2-2.

Beide ploegen trappen zondag om 14.00 uur af. De wedstrijd is ook live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint om 13.40 uur met een voorbeschouwing met beide trainers. ’s Avonds zijn er via Hoogeveen TV tevens een samenvatting en reacties van beide partijen te zien.

Hoogeveen TV kun je vinden via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV. Hieronder de link naar de wedstrijd van zondag. Het is handig om je (gratis) te abonneren op Hoogeveen TV, zodat je meldingen kunt krijgen over bijvoorbeeld het moment waarop een uitzending begint of als er samenvattingen/reacties zijn geplaatst.

Hoogeveen zaterdag een dag eerder thuis de derby tegen DKB uit De Krim. Dit duel begint om 14.30 uur. De samenvatting en reacties zijn ’s avonds te zien via Hoogeveen TV.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

J.G. Ordelmans